رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کنوانسیون ملی حزب دموکرات گفت ترامپ قدرت را ابزاری برای کمک به خود و دوستانش می‌داند و ما به ۴ سال دیگر هرج و مرج نیاز نداریم.

رئیس‌جمهور سابق در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو، با تقدیر از بایدن و دیدگاه‌های کامالا هریس، گفت «ترامپ قدرت را ابزاری برای کمک به خود و دوستان ثروتمندش می‌داند و ما به ۴ سال دیگر هرج و مرج نیاز نداریم.»

 «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق که به کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو رفته است، شامگاه سه‌شنبه به وقت آمریکا پس از سخنرانی همسرش «میشل» در کنگره حزب سخنرانی کرد.

باراک اوباما در این نمایش انتخاباتی که در واقع برای تایید نامزدی «کامالا هریس» برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است، گفت: ما فرصتی داریم تا فردی را انتخاب کنیم که به دیگران فرصت می‌دهد و برای آمریکایی‌ها می‌جنگد. حزب جمهوری‌خواه مبتنی بر اشخاص شده است، در حالی که ما به کسی نیاز داریم که آرزو‌های خود را کنار بگذارد تا به آرزو‌های کشور برسد.

اوباما افزود: رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده در کشوری تقسیم‌شده که بسیاری از آمریکایی‌ها در آن رنج می‌برند، نزدیک خواهد بود.

این سیاستمدار دموکرات سرشناس همچنین با اشاره به «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که به نفع معاونش از انتخابات کنار کشید، گفت: تاریخ بایدن را به‌عنوان یک رئیس‌جمهور استثنایی به یاد خواهد آورد که از دموکراسی در دوره‌ای که در معرض تهدید بود، دفاع کرد.

او در ادامه به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات تاخت و گفت: ترامپ قدرت را ابزاری برای کمک به خود و دوستان ثروتمندش می‌داند. ترامپ لایحه‌ای را برای حفاظت از مرز‌های جنوبی ما نابود کرد، زیرا دید که این لایحه به مبارزات انتخاباتی او آسیب می‌رساند. ما به ۴ سال دیگر هرج و مرج نیاز نداریم، در حالی که ایالات متحده برای یک مسیر جدید آماده است.

اوباما تاکید کرد: ایالات متحده آماده است تا کامالا هریس ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد. ما باید تلاش کنیم تا بیشترین تعداد رای‌دهندگان را متقاعد کنیم که به دیدگاه هریس رأی دهند. ایالات متحده باید نیروی خوبی باشد و از دموکراسی حمایت کند و این همان چیزی است که کامالا هریس و اکثر آمریکایی‌ها به آن اعتقاد دارند. اگر هر کدام به وظیفه خود عمل کنیم و در روز‌های آینده سخت تلاش کنیم، کامالا هریس به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب می‌شود.

باراک اوباما سخنرانی خود را خطاب به دموکرات‌ها و با گفتن اینکه «بیایید دست به کار شویم» به پایان رساند. باراک اوباما در حالی که سخنرانی اصلی خود در کنوانسیون دموکرات‌ها را به پایان می‌رساند، رو به جمعیت گفت برای انتخاب کامالا هریس و «تیم والز» معاون او دست به کار شوند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
در زمان اوباما...بیشترین تحریم را بر ایران زمین تحمیل کرد همین دلقک عجوز زبان باز و کلک
آخرین اخبار