رئیس ستاد کل ارتش اوکراین هشدار داد که اوضاع در سراسر خط مقدم جنگ دشوار است.

به نقل از تاس، الکساندر سیرسکی رئیس ستاد کل ارتش اوکراین سه‌شنبه در ویدیو کنفرانسی با حضور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اظهار کرد: تا به امروز اوضاع راهبردی و میدان در جنگ همچنان دشوار است و وضعیت در مسیر‌های دنیپر و اورخوف پرتنش است.

وی همچنین اذعان کرد که نیرو‌های اوکراینی در دو ماه گذشته سه برابر ارتش اوکراین از گلوله‌های توپ استفاده کرده است.

این اعتراف در حالی است که اوکراین بخش‌هایی از خاک روسیه را در منطقه کورسک به کنترل خود در آورده است و از سوی دیگر، نیرو‌های روس به تسلط کامل بر منطقه دونتسک نزدیک می‌شوند.

در همین باره، روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد که با نزدیک شدن نیرو‌های مسکو به منطقه «پوکروفسک» در «دونتسک»، امید حامیان کی‌یف مبنی بر اینکه تهاجم اوکراین به روسیه باعث کاهش فشار مسکو در جبهه شرقی شود، بر باد رفته است.

این رسانه آمریکایی افزود که موفقیت‌های اوکراین در تهاجم دو هفته‌ای خود به روسیه، حرکت نیرو‌های مسکو به سمت شرق اوکراین را متوقف نکرده است.

سیرسکی روز دوشنبه تایید کرد که «درگیری‌های سنگین» در اطراف پوکروفسک در حال وقوع است. رئیس ستاد کل ارتش اوکراین در صفحه فیسبوک خود نوشت که نیرو‌های روسی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بار تلاش کرده‌اند به مواضع آنها یورش ببرند.

پوکروفسک یک مرکز لجستیکی در محل اتصال دو جاده اصلی در شرق اوکراین است و از دست دادن آن مسیر پیشروی بیشتر روسیه در این منطقه صنعتی را که مدت‌ها است کانون درگیری‌ها بوده، باز خواهد کرد. مسئولان شهر از مردم خواسته‌اند که آن را ترک کنند. از جمعیت حدود ۸۶ هزار نفری این شهر قبل از تهاجم تمام عیار روسیه، تنها حدود ۵۳ هزار نفر باقی مانده‌اند و روزانه ۵۰۰ نفر هر روز آنجا را ترک می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار