یک مقام ارشد آمریکایی که نام او فاش نشده از گفته‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره کریدور فیلادلفی انتقاد کرد.

یک مقام آمریکایی که همراه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در غرب آسیا سفر می‌کند، از اظهارات نتانیاهو درباره حفظ کنترل مرز غزه و مصر انتقاد کرده و گفت که اظهاراتی از این دست برای دستیابی به آتش بس مفید نخواهد بود.

به گزارش الجزیره، این مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: «اظهاراتی مانند این برای رسیدن به یک توافق آتش بس سازنده نیست.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد که این رژیم از محور‌های فیلادلفی و نتزاریم عقب‌نشینی نمی‌کند. او در بیانیه‌ای که روزنامه اسرائیلی معاریو منتشر کرده، اعلام کرد: «اسرائیل علی‌رغم فشار‌های زیادی که برای این کار وجود دارد، تحت هیچ شرایطی از کریدور فیلادلفی و محور نتزاریم خارج نمی‌شود». او همچنین گفت که «مطمئن نیست» توافقی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا حاصل شود. 

کریدور فیلادلفی، یک منطقه حائل غیرنظامی ۱۴ کیلومتری در امتداد مرز بین نوار غزه و مصر است که یکی از بحث‌برانگیزترین موارد در مذاکرات آتش‌بس بوده است. رژیم صهیونیستی که در ماه مه کنترل کامل منطقه حائل را به دست گرفته، نیرو‌های اشغالگر خود را در آن مستقر کرده است. 

افزون بر جنبش حماس، مصر نیز با حضور نظامی صهیونیست‌ها در کریدور فیلادلفی مخالف است. رسانه‌های عبری پیش از این ادعا کردند که مصر موافقت کرده (رژیم) اسرائیل در جریان مذاکرات در قاهره ضرب الاجلی برای خروج نیرو‌های خود از کریدور تعیین نکند. اما یک منبع بلندپایه مصری این خبر را تکذیب کرد و در گفتگو با شبکه خبری القاهره بر تعهد مصر به عقب نشینی کامل اشغالگران صهیونیست از کریدور فیلادلفی تاکید کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار