وزارت دفاع روسیه از تصرف شهرک «نیو-یورک» در منطقه دونتسک اوکراین خبر داد که گفته می‌شود از نظر راهبردی اهمیت بالایی دارد.

آندری بلوسف، وزیر دفاع روسیه تایید کرد که نیرو‌های این کشور در ادامه پیشروی‌ها در منطقه «دونتسک» واقع در شرق اوکراین، کنترل یک شهرک جدید به نام «نیو-یورک» را به دست گرفته‌اند که از نظر لجستیکی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش رویترز، روسیه همچنین اعلام کرد گروه‌های نظامی جدیدی در منطقه «کورسک» در خاک خود ایجاد کرده و تلاش می‌کند بدون انحراف نیرو‌ها از خط مقدم در اوکراین، تهاجم کنونی به کورسک را دفع کند.

تصرف شهرک «نیو-یورک» و پیشروی در شرق اوکراین موفقیت فزاینده دیگری را برای روسیه رقم خواهد زد و راه را برای دستاورد‌های احتمالی مهم استراتژیک باز خواهد کرد. این شهر با جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر (قبل از جنگ) در مسیر خط راه‌آهن به «اسلوویانسک» قرار دارد. اسلوویانسک یکی از شهر‌های دونتسک است که مسکو از مدت‌ها پیش می‌خواست آن را تصرف کند.

یوگنی پودوبنی، خبرنگار تلویزیون دولتی روسیه گفت که کنترل نیو-یورک به نیرو‌های روسی اجازه می‌دهد به مسدود کردن یک جاده کلیدی که ارتش اوکراین در شرق را تامین می‌کند، نزدیک شوند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار