رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانوده گفت: از سال ۱۴۰۱، با اجرای طرح وکلا در مساجد ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر با حضور ۱۳ هزار و ۹۰۰ وکیل و کارشناس در بیش از ۲ هزار مسجد مشاوره دریافت کرده‌اند.

حسن عبدلیان پور روز سه‌شنبه در همایش تبیین دستاورد‌های مرکز در طرح وکلا در مساجد که همزمان با روز ملی مساجد برگزار شد، افزود: همواره هرچه داشته‌ایم از مساجد بوده است، از صدر اسلام امورات مردم در مساجد رسیدگی می‌شد و در واقع نماد مقاومت هشت ساله و دفاع مقدس و مقاومت ملت ما مساجد هستند.

وی ادامه داد: سابق بر این طرحی با عنوان هر مسجد یک وکیل اجرا می‌شد که کاستی‌هایی داشت و این حضور در حد یک مشاوره بود، با طرح وکلا در مساجد خلأ‌ها برطرف شد.

عبدلیان پور اظهار داشت: در طرح وکلا در مسجد، حضور وکلا در مساجد با اعلام قبلی انجام می‌شود، در ابتدا برخی از مراجعان از مشاوره‌ها بهره می‌برند و برخی برای حل مشکلاتشان به اداره معاضدت معرفی می‌شوند و برای آنها لایحه، دفاعیه و شکواییه تنظیم می‌شوند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران با بیان اینکه غالب افراد مراجعه کننده در مساجد نیاز به در اختیار داشتن وکیل دارند، گفت: این طرح رقابتی بین وکلا ایجاد کرده است و آنها تمایل دارند برای ارائه خدمت در مساجد حضور پیدا کنند که موجب افتخار است.

وی با بیان اینکه طرح وکلا در مساجد تعطیلی نمی‌شناسند، گفت: در این سه سال در همه تعطیلات، حتی نوروز در مساجد حضور پیدا کرده‌ایم. برخی از وکلا در ایام تعطیلات در مساجد زادگاه خود به ارائه خدمات می‌پردازند.

عبدلیان پور با بیان اینکه در حد وسع و توان خود به امورات مردم پرداخته و گره از کار آنها می‌گشاییم، گفت: در سه سال اخیر با شعار اینکه هیچ فرد ایرانی نباید برای دفاع از حق خود از وکیل بی بهره باشد، تعداد زیادی از وکلا را برای این هدف به خدمت گرفته‌ایم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در استان تهران از سال ۱۴۰۱ تا کنون به همراه ۲ هزار و ۷۳۰ وکیل در ۱۸۵ مسجد حضور پیدا کرده‌ایم و به ۹ هزارو ۴۱۰ نفر مشاوره حقوقی ارائه شد.

وی افزود: همچنین مجموعه ما در کل کشور و تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کم برخوردار حضور پیدا کرده و به گره‌گشایی از امورات مردم پرداخته‌اند.

وی به ارائه مشاوره حقوقی در بقاع متبرکه پرداخت و گفت: در پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در شهر‌ها و استان‌هایی که امامزادگان و بقاع متبرکه وجود دارد، مشاوره‌های حقوقی و برنامه‌های فرهنگی توسط مرکز انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار