رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند به مدت ۴ سال هر سال ۲۵۰ میلیون اصله نهال مثمر کاشته شود.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هر چیزی که از شرایط عادی و معمولی خودش و آن چیزی که به صورت رسمی و به صورت عادی انجام می‌شود خارج شود تبدیل به بحران می‌شود مثلاً زمانی که از یک رودخانه آبی رد می‌شود و زمانی که دبی این رودخانه زیاد شود مناطقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ایجاد بحران می‌کند.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در نیمه اول سال آتش سوزی مرتعی را داریم که از ۲۸ فروردین تا حدود ۶ روز پیش حدود ۴۶۱ مورد آتش سوزی در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و دیگر مناطق داشتیم.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که بتوانیم به موقع عمل کنیم تا از آتش سوزی گسترده جلوگیری کنیم.

نامی گفت: ما در نیمه اول سال بیشتر آتش‌سوزی‌های مرتعی را داریم، اما در نیمه دوم سال آتش‌سوزی‌های جنگلی را داریم که برگ درختان باعث آتش سوزی می‌شوند ما باید از مردم بخواهیم که به حفظ این فضای سبز کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: حفظ فضای سبز و توسعه آن برای آینده ما و بقای کشور ما بسیار مهم است. در چند سال گذشته از شرق و جنوب کشور رانش جمعیت را به شمال کشور داشتیم و این مهاجرت به دلیل رسیدن آنها به فضای سبز است تلاش ما بر این است که فضای موجود را حفظ کنیم و آن را توسعه بدهیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دستور دادند به مدت ۴ سال هر سال ۲۵۰ میلیون اصله نهال مثمر کاشته شوند و باید امسال که سال اول اجرای آن است تا مهر ماه ۲۵۰ میلیون اصله نهال را تحویل بدهیم. مردم بدانند که این فضای سبز و توسعه آن در آینده زندگی نسل آینده و نسل موجود بسیار موثر است.

نامی گفت: در طول ۵ ماه و ۱۰ روز گذشته چند صد میلیون هکتار از فضای جنگلی جهان سوخته است و این بسیار بد است چرا که این جنگل‌ها برای ما اکسیژن تولید می‌کنند و باید از تخریب آنها جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ما سه دسته سوانح انسان ساخت داریم یکی مخاطرات طبیعی مانند سیلاب و فرونشست و رانش زمین موج گرما و سرما خشکسالی ریزگرد صاعقه بیماری‌های اپیدمی دام و انسان هر کدام از اینها پیشگیری نشوند می‌تواند به بحران ختم شوند.

وی ادامه داد: حدود ۶۴ درصد از فضای جغرافیای ما یا روی خط گسل یا در حریم گسل است ما باید ساخت و ساز‌های خودمان را تا زلزله ۸ ریشتر مقاوم کنیم در این صورت دیگر زلزله برای ما بلا نیست بلکه پدیده است.

نامی گفت: اماکن حساس و حیاتی مهم و قابل حفاظت باید تا ۱۰ ریشتر مقاوم شوند برخی اماکن خدمات عمومی مانند بیمارستان‌ها باید برای مقابله با زلزله ۹ تا ۱۰ ریشتر باید مقاوم شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: ما اگر ببینیم ساختمانی برای مقابله با زلزله ۸ ریشتر ساخته نمی‌شود با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

برچسب ها: مدیریت بحران ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار