مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از آماده‌باش اتوبوسرانی برای خدمت‌رسانی به زوار در مرز مهران خبر داد.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار داشت: مطابق با مأموریتی که توسط ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور به مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران سپرده شده است و طبق سنوات گذشته، تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در زرباطیه عراق مستقر شده است که زائرین بتوانند بدون مشکل وارد مسیر پیاده روی اربعین شوند. با توجه به اینکه بیش از پنجاه درصد از مردم به صورت زمینی و از مرز مهران وارد خاک عراق می‌شوند ما از داخل خاک عراق تا شهر کوک به صورت رایگان زائرین را جا به جا خواهیم کرد. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری شهر کوک و همینطور وزارت کشور عراق از شهر کوک وسایل حمل و نقل عراقی زائرین را تا شهر‌های نجف و کربلا جا به جا خواهند کرد و همین طور در مسیر بالعکس هم اتوبوس‌های ایران از عمود ۶۶۲ تا شهر زرباطیه عراق به صورت رایگان به زوار خدمت رسانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: تمامی خدمات اتوبوس‌های ایرانی در این ایام در مسیر‌های اربعین به صورت رایگان انجام می‌شود.

علیزاده ادامه داد: جهت خدمت رسانی هر چه بهتر، در خود شهر مهران هم تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس مستقر شده است تا جا به جایی زوار حسینی در این روز‌های گرم با کمترین مشکل انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای تمامی مرز‌های خروجی به سمت عراق این برنامه‌ریزی صورت گرفته بیان کرد: این خدمات رسانی برای تمام مرز‌ها برنامه‌ریزی شده و از سوی وزارت کشور و توسط شهرداری‌های کلان شهر‌ها تقسیم بندی صورت گرفته است. لیکن از آنجا که تقریباً نیمی از جمعیت زوار اربعین مرز مهران را برای عبور و مرور انتخاب می‌کنند مسئولیت مرز مهران به سازمان اتوبوسرانی تهران سپرده شده است.

علیزاده در خصوص موقعیت مکانی استقرار اتوبوس‌های ایرانی بیان کرد از مرز مهران تا شهر کوک و در مسیر مقابل از شهر زرباطیه عراق تا مرز مهران آماده خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار