مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ساکنان ارتفاعات شمالی و مناطق شمالی فیروزکوه خواست که طی امروز و فردا از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر بروز سامانه ناپایداری‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی گفت: از بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه تا فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود. طبق اعلام هواشناسی در بعضی ساعت‌ها برای دامنه و ارتفاعات شمالی استان تهران به ویژه مناطق شمالی فیروزکوه مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی‌شده است.

وی ادامه داد: لغزندگی و اختلال موقت در تردد، به ویژه در نواحی کوهستانی و امکان آب گرفتگی و جاری شدن روان آب از اثرات این مخاطرات است. از این رو به مردم و ساکنان این مناطق توصیه می‌شود از حضور در نواحی کوهستانی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند، همچنین نسبت به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها توجه لازم را داشته باشند و از طبیعت گردی در نواحی مذکور بپرهیزند.

یزدی مهر از پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع وزش باد شدید تا خیلی شدید لحظه‌ای و در نیمه جنوبی استان گاهی با گرد و خاک و کاهش کیفیت (هوا) نیز خبر داد و گفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها وجود دارد و به شهروندان توصیه می‌شود از حضور در کنار داربست‌ها و ساختمان‌های نیمه کاره و سست بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار