اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی ادامه جنگ در غزه است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه خبرگزاری سما فلسطین، حمدان در گفتگو با الجزیره، گفت: ما با طرح پیشنهادی جو بایدن موافقت کردیم، اما دولت آمریکا نتوانست بنیامین نتانیاهو را متقاعد کند.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها مسائل مهمی را که در طرح بایدن وجود داشت کنار گذاشته و حاضر به پذیرش آن نشده‌اند، افزود: آنچه نتانیاهو درباره موافقت با طرح جدید آمریکا می‌گوید به این معناست که دولت آمریکا نتوانسته است او را برای پذیرش طرح قبلی قانع کند.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد: همه کاری که آمریکا انجام می‌دهد، خرید وقت بیشتر برای ادامه نسل‌کشی در غزه است.

حمدان در ادامه با بیان اینکه ما تنها خواهان اجرای طرح اعلام شده توسط بایدن هستیم که قبلا موافقت خود را با آن اعلام کرده بودی، گفت: ما دقیقا از طرح پیشنهادی به روز شده اطلاعی نداریم، اما هیات اسرائیلی که به دوحه آمده بود، شروطی را مطرح کرده که با طرح پیشنهادی در تناقض است.

وی همچنین افزود: هر توافقی باید متضمن پنج مساله اساسی از جمله توقف جنگ، خروج نیرو‌های اسرائیلی از غزه و بازسازی این باریکه باشد.میانجی‌ها به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ابلاغ خواهند کرد که حماس به تعهدات خود و آنچه در دوم جولای (۱۲ تیر) با آن موافقت کرده بود، پایبند است.

حمدان افزود: ما همچنان به تعهدات خود پایبند و آماده اجرای فوری آن هستیم و کسی که بر سر راه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق مانع تراشی می‌کند، نتانیاهو است.دشمن صهیونیستی در پاسخ به موافقت ما با طرح‌های پیشنهادی برای آتش بس، دست به جنایت و کشتار‌های بیشتر در غزه می‌زند و مانع رسیدن به توافق می‌شود.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد که ما قبلا هم از هیچ مسئول اسرائیلی نشنیده‌ایم که موافقت این رژیم با طرح پیشنهادی بایدن را اعلام کرده باشد.این نتانیاهو است که مانع رسیدن به توافق می‌شود و او باید تحت فشار قرار گیرد و دولت آمریکا باید او را به طرح اعلامی بایدن ملزم کند. مواضع دولت آمریکا پوششی برای اقدامات و رفتار‌های رژیم صهیونیستی است که همچنان در حال مانور است.

این عضو ارشد حماس در پایان گفت: هدف رژیم اشغالگر طبق اظهارات نتانیاهو مبنی بر ماندن نیرو‌های اسرائیلی در محور نتساریم و فیلادلفیا، ادامه جنگ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار