در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد گسترش درگیری در خاورمیانه، خطوط هوایی بین‌المللی پرواز‌های خود به این منطقه را تعلیق یا از حریم هوایی متاثر از درگیری‌ها، دوری می‌کنند.

گروه هواپیمایی آلمانی «لوفت‌هانزا» امروز (دوشنبه) تعلیق پرواز‌های خود به تل‌آویو (در سرزمین‌های اشغالی فلسطین)، تهران، بیروت، عمان و اربیل را بار دیگر تا ۲۶ آگوست (پنجم شهریور) تمدید کرد.

این گروه که شامل شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی سوئیس، اتریش یا همان «آسترین ایرلایز» و «یورو وینگز» می‌شود، همچنین از حریم هوایی ایران و عراق تا تاریخ مذکور، دوری می‌کنند.

طبق این گزارش، شرکت هواپیمایی «الجزایر» به طور موقت پرواز‌های خود از مبدا و به مقصد لبنان را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

لغو این پرواز‌ها در حالی انجام می‌شود که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، پرواز‌های خود را به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده و به شهروندان خود هشدار داده اند از سفر به این اراضی خودداری کنند.

در همین حال، شرکت «ایربالتیک» لتونی تمام پرواز‌های خود از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا ۲۵ آگوست (چهارم شهریور) لغو کرد.

همچنین شرکت هواپیمایی «دلتا» آمریکا تعلیق پرواز‌های بین نیویورک و تل‌آویو را تا ۳۱ آگوست (دهم شهریور) تمدید کرد.

از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی «ایرفرانس-کی‌ال‌ام» در حالی که پرواز‌ها میان پاریس و بیروت را پس از ۲ هفته تعلیق در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) از سر گرفت، تمام پرواز‌های خود از مبدا و مقصد تل‌آویو را تا ۲۶ اکتبر (۵ آبان) لغو کرد.

همچنین شرکت هواپیمایی ایتالیایی «ایتا» تعلیق پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) تمدید کرد.

در میان نگرانی‌ها درباره افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، شرکت هواپیمایی «اژین ایرلاینز» یونان نیز تا امروز ۱۹ آگوست (۲۹ مرداد) تمامی پرواز‌های خود از مبدا و به مقصد بیروت، عمان و تل‌آویو را لغو کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار