به گفته سخنگوی کاخ سفید نشست میانجی‌ها درباره آتش‌بس جدید بین اسرائیل و حماس قبل از پایان هفته در قاهره برگزار می‌شود.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه اعلام کرد که نشست میانجی‌ها درباره آتش‌بس جدید بین اسرائیل و حماس قبل از پایان هفته در قاهره برگزار می‌شود.

ژان پیر در گفتگو با مطبوعات در ایر فورس وان در مسیر کنوانسیون ملی دموکرات‌ها (DNC) در شیکاگو، ایلینوی، تاکید کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای تکمیل توافق «بسیار درگیر» است.

اظهارات ژان پیر پس از آن بیان شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد اسرائیل جدیدترین پیشنهاد برای آتش بس با حماس را پذیرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در تل آویو به خبرنگاران درباره مذاکرات جاری آتش بس غزه گفت که اسرائیل پیشنهاد رفع اختلاف مورد حمایت آمریکا برای آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز موظف است که همین کار را انجام دهد.

پیش از این، رئیس کارکنان کاخ سفید گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری خود به تلاش برای حل‌وفصل مناقشات جهانی از جمله جنگ‌های غزه و اوکراین ادامه دهد.

کشور‌های غربی درحالی بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید دارند که رژیم صهیونیستی به طور بی محابا در حال اعمال توحش خود علیه فلسطینیان و در سایر مناطق خاورمیانه است. تاکید تل آویو بر ادامه جنگ غزه خطر گسترش این منازعه به سایر کشور‌ها را تشدید کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: کاخ سفید ، آتش بس غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار