نماینده مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: عراقچی گفته من ظریف نیستم و این موضع خوبی است اما تصویر عراقچی مکمل ظریف است.

میثم ظهوریان ابوترابی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: ایشان مواردی داشتند به گره زدن زندگی مردم به اراده بیگانگان، یکی از این موارد مواضع ایشان درباره اف‌ای تی اف است. این مجموعه تفاهم نامه ۴۱ بندی است که ۳۹ بند آن را هم قبول کردیم. از آقای همتی هم سوال کردیم که اگر معاهده را امضا کنیم چه می‌شود گفت برای بانک‌های بزرگ هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: در بند ۳۱ اف‌ای تی اف چی عنوان می‌کند که نه تنها ما باید مشتریان خود را در نظام بانکی معرفی کنیم بلکه باید تراکنشات بانکی را هم به سایرین اطلاع دهیم. آیا باید همان اتفاق بیفتد که در سال ۹۷ افتاد؟ اسامی صرافی‌های ما که تحریم‌ها را لو می‌داد پیش آید؟ ایشان گفتند که ظریف نیست و این حرف خوبی است، اما تصویر عراقچی مکمل ظریف است.

ابوترابی ادامه داد: در حوزه روابط اقتصادی جمله‌ای را از آقای ظریف می‌گویم، دوستان را دوران تحریم را در جهت بازگشت غربی‌ها و کمک به آن‌ها رنجاندیم. ما روابط اقتصادی با چین داریم، مثلا ما مواد اولیه به آن‌ها می‌دهیم و مواد مصرفی دریافت می‌کنیم و راهبرد شما در قبال چینی‌ها چیست؟

وی افزود: سوال دیگری که از ایشان داشتیم این بود که نگاه شخصی شما به قانون راهبردی مجلس چیست؟ آقای عراقچی سال دیگر انتهای مکانیزم ماشه است و سوال داریم که در ازای تمدید مکانیزم ماشه چه امتیازاتی را به آن‌ها بدهیم؟ آقای عراقچی موضع خود را در این باره اعلام کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار