نماینده مردم تهران گفت: همتی با عدم حسن شهرت با حضور در وزارت اقتصاد بدبینی مردم را رقم خواهد زد.

حسین صمصامی نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: بررسی عملکرد وزیر پیشنهادی اقتصادی نشان می‌دهد که او نمره قبولی کسب نکرده و مدیریت او باعث ایجاد بحران شده است. 

وی افزود: نگاهی به وقایع بانکی و ارزی در زمان حضور ایشان در بانک مرکزی و بانک آینده به وضوح نشان می‌دهد آقای همتی گزینه مناسبی برای وزارت اقتصاد نیست. 

صمصامی گفت: اکنون کشور وزیری تحول‌گرا در حوزه اقتصاد نیاز دارد و چگونه می‌توان به همتی اعتماد کرد؟ معاونت حقوقی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۰ در گزارشی با تصریح بر اخلال عمده در نظام ارزی و پولی در بانک آینده خواستار برخورد با این بانک شد. 

نماینده مردم تهران افزود: آقای همتی به عنوان رئیس وقت بانک مرکزی باید از اختیارات ویژه خود استفاده می‌کرد، اما بانک سپه ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بدهکار شد. از سوی دیگر این بانک در نتیجه سوء تدبیر هم اکنون ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است و یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: او در برنامه‌های اعلامی حفظ ارزش پول ملی را یکی از اهداف خود عنوان کرد در حالی که در دوران تصدی اش در بانک مرکزی ارزش پول سه برابر تنزل کرد. 

نماینده مردم تهران افزود: اکنون آقای همتی با عدم حسن شهرت با حضور در وزارت اقتصاد بدبینی مردم را رقم خواهد زد. آمار رشد نقدینگی در زمان تصدی ایشان در بانک مرکزی روی میز همه نمایندگان قرار دارد که از حدود ۲۶ درصد به ۳۷ درصدافزایش پیدا کرده است.

صمصامی متذکر شد: ایشان در پرونده چای دبش دولت شهید مظلوم آیت الله رئیسی را محکوم می‌کرد در حالی که خودش یکی از متهمین است و گزارش سازمان بازرسی نشان می‌دهد که آقای همتی یکی از محکومان این پرونده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
وزیر شدن همتی حکایت آزموده را آزمودن است. چه بلائی بر سر پول ملی و بی ارزش شدن آن در زمان تصدی ریاست بانک مرکزی آورد.
Netherlands (Kingdom of the)
رضا نقی پور
۱۲:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
دوستان عزیزم تمام وزیران قبل از انتخاب از وزارت اطلاعات استعلام گرفته اند وگفتن این حرفها منطقی نیست .انصاف را باید این نماینده رعایت میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
پرونده چای دبش دردوره دولت سیزدهم رخ داده نه درزمان همتی
آخرین اخبار