جنبش حماس می‌گوید: آمریکا و سایر دولت‌های غربی پوشش و زمان لازم را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند تا به نسل‌کشی در غزه ادامه دهد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که جنایت‌های کنونی علیه مردم فلسطین «با حمایت مطلق دولت آمریکا و کشور‌های غربی» انجام می‌شود که پوشش و زمان لازم را برای کابینه (رژیم) اسرائیل فراهم می‌کنند تا بتواند دست به یک «نسل‌کشی وحشیانه» در نوار غزه بزند. 

به گزارش الجزیره، حماس تاکید کرد: «جنایات اسرائیل مصداق بارز «مجازات دسته‌جمعی» و همچنین به منزله «پاکسازی قومی» است. این جنبش از جامعه بین‌المللی خواست سکوت خود را متوقف کرده و «جنایتکاران جنگی» را به دست عدالت بسپارد.

بیانیه حماس در حالی منتشر می‌شود که شمار شهدای فلسطینی به تازگی از ۴۰ هزار نفر نیز عبور کرده است. در همین حال، منابع بهداشتی در غزه می‌گویند این آمار فقط مربوط به اشخاصی است که به بیمارستان رسیده‌اند و ممکن است شمار واقعی شهدا ۱۰ هزار نفر بیش از این باشد. 

افزون بر این، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مستقیم زیرساخت‌های بهداشتی غزه و مسدود کردن کمک‌رسانی به این منطقه، یک فاجعه بهداشتی را رقم زده است. روز گذشته اولین مورد ابتلا به فلج اطفال در غزه گزارش شد و این در حالی است که بیماری مذکور به مدت ۲۵ سال در نوار غزه ریشه‌کن شده بود. همچنین ابتلا به بیماری‌هایی مانند هپاتیت نیز در غزه در حال افزایش است و «حسام ابو صفیه» رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه وضعیت کنونی را یک «جنگ ویروسی» علیه مردم غزه توصیف کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار