سخنگوی حماس گفت آنچه رهبری حماس در روز جمعه از نتایج نشست‌های آتش‌بس دوحه مطلع شد، تعهد برای توافق نیست.

سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی در واکنش به برگزاری دور جدید مذاکرات آتش‌بس در شهر دوحه قطر، تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان توافق نیست و از سیاست آمریکا برای ادامه نسل‌کشی در نوار غزه استفاده می‌کند.

«جهاد طه» سخنگوی حماس در گفتگو با العربی الجدید در این باره اظهار کرد: آنچه رهبری حماس در روز جمعه از نتایج نشست‌های آتش‌بس دوحه مطلع شد، شامل تعهد به آنچه دوم ژوئیه بر سر آن توافق شد، نیست.

 وی تاکید کرد: ما به هر چیزی که به خواسته‌ها و مسائل ملت فلسطین جامه عمل بپوشاند، متعهد خواهیم ماند.

جهاد طه افزود: شکی نیست که رژیم اشغالگر تنها مانع مذاکرات است و این همان چیزی است که چند روز پیش «یوآو گالانت» وزیر جنگ آن پس از تعیین شروط جدید با هدف ادامه تجاوزات به آن اذعان کرد.

وی در ادامه گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر خواهان توافق نیست و از سیاست آمریکا برای خرید وقت و ایجاد فضای رسانه‌ای مثبت کاذب سود می‌برد و از مذاکرات به عنوان بهانه‌ای برای ادامه کشتار‌های وحشتناکی که فراتر از جنگ نسل کشی است، سوء استفاده می‌کند.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه روز‌های پنجشنبه و جمعه در دوحه برگزار شد و به گفته مقام‌های صهیونیستی این «آخرین فرصت» برای دستیابی به توافق محسوب می‌شود.

آمریکا، قطر و مصر روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که واشنگتن پیشنهادی به حماس و رژیم صهیونیستی داده تا شکاف‌های باقی‌مانده در توافق آتش‌بس در غزه را پر کند. در این بیانیه آمده است: آمریکا با حمایت مصر و قطر، به هر دو طرف پیشنهادی ارائه داده است که با اصولی که بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت اعلام کرده بود، مطابقت دارد. این پیشنهاد بر اساس نقاط توافق حاصل‌شده در هفته گذشته بنا شده و شکاف‌های باقی‌مانده را به نحوی پر می‌کند که امکان اجرای سریع توافق را فراهم می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار