معاون آموزش و پرورش استان قزوین گفت: احداث و تجهیز فضای ورزشی برای ۲۱ مدرسه شهر قزوین و مناطق منفصل شهری در قالب طرح شهید سلیمانی طی سال تحصیلی جدید در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

صالح یاوری معاون آموزش و پرورش استان قزوین گفت: احداث ۲۱ طرح ورزشی در مدارس شهر قزوین به ۱۴۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۵۰ درصد آن توسط وزارت آموزش و پرورش و ۴۲ میلیارد آن نیز توسط شهرداری قزوین تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی به منظور بهینه سازی، بازسازی و ایجاد فضا‌های ورزشی مناسب برای دانش آموزان تدوین شده که طی مدت ۲ سال گذشته توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور پیگیری می‌شود.

یاوری ادامه داد: این طرح به صورت مشارکتی بوده و با هم افزایی سایر دستگاه‌های متولی، به ویژه شهرداری و دهیاری‌ها امکان پذیر شده چرا که اجرای هر طرح ورزشی در مدارس استان حدود هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که آموزش و پرورش به صورت میانگین چهار میلیارد ریال آن را متقبل شده و مابقی آن نیز بایستی توسط دستگاه‌های متولی، شهرداری‌ها و خیران تامین شود.

وی با اشاره به تصویب لایحه ساماندهی امکانات ورزشی مدارس در شورای شهر قزوین، تصریح کرد: براساس لایحه‌ای که در صحن شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب رسید، مقرر شد تا شهرداری این شهر برای ساخت طرح ورزشی در هر مدرسه ۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص دهد که از این میان ۱۴ مدرسه دخترانه و هفت مدرسه پسرانه را در بر گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه توسعه امکانات ورزشی مدارس استان رقم خورد تا جایی که موفق شدیم ۸۹ چمن مصنوعی به امکانات ورزشی مدارس استان اضافه کنیم و پنج کف پوش روباز هم در مدارس دخترانه احداث شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.