رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین گفت: این استان ۵۹ پایگاه اورژانس دارد که هم اکنون با ۴۲۰ نیروی عملیاتی و اداری درحال مدیریت و ارائه خدمات رسانی به شهروندان است.

یوسف اکبری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین گفت: یک پایگاه اورژانس به لحاظ قانونی باید ۹ نفر نیروی انسانی داشته باشد، با این حساب برای پایگاه‌های استان قزوین باید حدود ۶۰۰ نیروی عملیاتی داشته باشیم که لازم است به جذب منابع انسانی در سطح وزارتخانه همت شود.

وی اضافه کرد: بر اساس استاندارد‌های موجود، برای هر ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر جمعیت در شهر یک پایگاه اورژانس نیاز داریم، با توجه به جمعیت استان قزوین که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، تعداد نیروی انسانی در بخش اورژانس کافی نیست.

یوسفی بیان کرد: یک مجوز جذب نیرو در قالب شرکتی گرفتیم که البته جوابگو نیست و باید از سطح وزارتخانه ظرفیت‌های بیشتری را لحاظ کنیم، چراکه وجود نیروی انسانی قوی می‌تواند ما را در ارائه خدمات یاری کند.

به گفته این مسئول، در شهرستان قزوین ۱۹ پایگاه داریم که چهار پایگاه برای بخش الموت، چهار پایگاه برای بخش طارم سفلی و مابقی برای بخش مرکزی و کوهین است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین در تشریح تعداد مراکز اورژانس استان بیان کرد: ۵۲ پایگاه در ۶ شهرستان ثابت، یک پایگاه هوایی با بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه موتور آمبولانس در حال ارائه خدمات به شهروندان است.

یوسفی در مورد استاندارد‌های لازم برای حضور عوامل اورژانس در پایگاه‌های جاده‌ای تاکید کرد: حداکثر ۱۴ دقیقه زمان برای اورژانس جاده‌ای زمان تعریف شده تا عوامل پزشکی در محل حادثه اعزام شوند.

وی عنوان کرد: اراضی تحت استقرار پایگاه‌های اورژانس ما در مالکیت علوم پزشکی است و پنج تا ۶ پایگاه در استان به شکل استیجاری استقرار دارند.

یوسفی یادآور شد: اولین خط مقدم برای پاسخگویی به سلامت مردم سامانه ۱۱۵ است که این خدمت را امروز با افتخار بر عهده گرفتیم تا بتوانیم به نحو مطلوب به جامعه پاسخ دهیم، از آنجایی که در سال ۵۵ قزوین جزو چهار نقطه دارای اورژانس سلامت در کشور محسوب می‌شد که این سابقه و قدمت برای استان ارزشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.