معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه خرید گندم از کشاورزان قزوینی بوده که تاکنون هشت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

علی راه‌انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خرید گندم از ابتدای فصل برداشت تاکنون از مرز ۲۳۰ هزارتن عبور کرده است که این روند همچنان ادامه دارد و مطابق با آن پول گندمکاران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت گندم خریداری شده از کشاورزان قزوینی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است، اضافه کرد: خرید این میزان گندم از سوی ۲۲ مرکز فعال در استان صورت گرفته که نسبت به زمان مشابه سال گذشته با ۲۹ درصد رشد همراه است.

راه انجام ادامه داد: سال گذشته ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از گندمکاران این استان خردیداری شده بود که در سال جاری با وجود خشکسالی و تنش آبی خرید تضمینی گندم با درصد بالایی همراه بوده است.

در سال زراعی جدید ۴۷ هزار و ۱۹۴ هکتار گندم آبی و ۱۱۱ هزار و ۶۷۳ هکتار گندم دیم در استان قزوین کشت شده که بیشترین سطح زیر کشت گندم آبی مربوط به شهرستان آبیک با ۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار و گندم دیم در شهرستان آوج با ۴۸ هزار و ۶۱۰ هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.