رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خشکسالی در سال زراعی جدید ۱۴ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال به کشاورزی، مراتع و منابع طبیعی استان خسارت وارد کرد.

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خشکسالی در سال زراعی جدید ۱۴ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال به کشاورزی، مراتع و منابع طبیعی استان خسارت وارد کرد که از این میزان برآورد خسارت وارده ۱۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال مربوطه به بخش کشاورزی و ۲ هزار ۳۵۴ میلیارد ریال مربوط به بخش مراتع و منابع طبیعی قزوین است.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری نشست‌های فشرده کارشناسی در سازمان جهاد کشاورزی و با در نظر گرفتن اسناد بالادستی همچون الگوی کشت ابلاغی به شهرستان‌ها و سامانه جامع پهنه بندی، میزان تولید و خرید گندم و جو در حداقل خسارت ناشی از مخاطره خشکسالی در این ۲ بخش است.

به گفته عطایی، عمده این خسارت‌ها به محصولات زراعی دیم و آبی از قبیل گندم و جو و محصولات عمده باغی استان همچون زیتون و انگور وارد شده است.

این مسئول عنوان کرد: برآورد‌های خسارت با تایید در کارگروه استانی به وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی جهت پیگیری تامین اعتبار و کمک به کشاورزان آسیب دیده در جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.