صندوق بیماران خاص و صعب العلاج ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بیماران در استان قزوین پرداخت کرده است.

صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با هدف جبران برخی از هزینه‌های درمان این بیماران و کاهش پرداختی از جیب آنان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در بیمه سلامت راه اندازی شد.

قجربیگی مدیر کل بیمه سلامت گفت: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق بوده و لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماری دیالیزی است.

قجربیگی افزود: به منظور بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از مزایای این صندوق، برخورداری بیمار از پوشش بیمه پایه یک سازمان بیمه‌گر پایه الزامی است، بیماران مشمول باید نسبت به ثبت درخواست با مراجعه به بیمه سلامت استان یا سامانه شهروندی به آدرس‌های Bimeh salamat Iranian.ir و Csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

وی گفت: بیماران جهت بهره مندی از سهم صندوق بیماران و صعب العلاج باید در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت نشان‌دار شوند. در صورتی که بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه وزارت بهداشت (RDA) ثبت می‌شوند و بیمار در آن سامانه‌ها دارای پرونده باشد نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج استان در چند سال اخیر بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان به بیماران پرداخت کرده است.

قجر بیگی اعلام کرد: در سطح کشور ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پوشش این ۱۰۷ گروه بیماری در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.