دبیر ستاد اربعین در استان قزوین گفت: بر اساس اعلام دولت عراق، گذرنامه‌هایی که کمتر از شش ماه از تاریخ انقضای اعتبار آن گذشته باشد، برای سفر اربعین قابل استفاده است.

خورشیدی دبیر ستاد اربعین و مسئول کمیته مشترک اسکان و تغذیه ستاد اربعین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: مردم کشورمان در این ایام آماده زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌شوند که کشور عراق برای پذیرایی از حدود ۲۰ میلیون زائر آماده شده است. با تدبیر مسئولان استان جلسات هماهنگی برگزار شده است. ستاد توسعه و بازسازی در طول سال هم در کشور عراق فعالیت دارد.

خورشیدی در خصوص آمادگی ستاد اسکان و تغذیه گفت: هر سال اشتیاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزایش پیدا می‌کند. بر اساس اعلامی که شده قرار است برای حدود پنج میلیون زائر آمادگی داشته باشیم. ۱۷ کمیته تخصصی در ستاد اربعین در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: اربعین تنها رویدادی است که بدنه مردمی را حول محور جبهه مقاومت جمع کرده است. با این اتحاد بعد از اربعین نیز شبکه‌های معاند تحمل آن را نخواهند داشت.

خورشیدی گفت: نام نویسی از ۱۵ تیرماه شروع شده است که مردم می‌توانند در سامانه سماح ثبت نام کنند و یکی از بیمه‌های ۸۰ هزار تومانی، ۹۰ هزار تومانی یا صدهزار تومانی را انتخاب می‌کنند. تا امروز هم ۸ هزار و ۵۰۰ گذرنامه صادر شده و در عرض سه روز به آدرس پستی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: از امروز کشور عراق اعلام کرده است که گذرنامه‌هایی که از تاریخ انقضای آن کمتر از شش ماه گذشته باشد مورد پذیرش است، اما قطعا داشتن گذرنامه الزامی است. هزینه‌های درمان در کشور عراق بسیار بالاست، اما بیمه‌های پرداخت شده خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد.

طاهرخانی رئیس ستاد توسعه و بازسازی ستاد عتبات عالیات استان در خصوص وجهه سیاسی اربعین گفت: امسال طریق الاقصی برای حرکت عظیم اربعین نامگذاری شده است که نشان دهنده ویژگی‌های سیاسی این حرکت فرهنگی است. مبارزه با ظلم منبع حرکت امام حسین (ع) بود که امروز هم ظالم روزگار رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب است.

طاهرخانی گفت: در کشور ما سه هزار و ۵۰۰ موکب برای خدمات رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده اند. دراستان قزوین هم ۶۶ موکب در ۶ قرارگاه برای خدمات رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده اند. ۶ موکب تا مرز مستقر هستند و ۹ موکب در نجف و ۹ موکب در طریق، ۳۱ موکب در شهر کربلا و ۱۲ موکب در مصیب طفلان مسلم و یک موکب هم در شهر سامرا استقرار خواهند داشت. بخشی از این موکب‌ها در عراق حاضر شده اند.

سرهنگ کشتکار رئیس پلیس گذرنامه در ارتباط تصویری با استودیوی برنامه گفت: خدمات گذرنامه در سال جاری هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری انجام می‌شود. از ابتدای شروع طرح صدور گذرنامه سه الی چهار روز طول می‌کشد. تحویل مدارک هم در ساعات اداری انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: گذرنامه‌های منقضی تمدید نخواهند شد و مردم می‌توانند از گذرنامه زیارتی استفاده کنند که در طول سال هم قابل استفاده بوده و پنج سال اعتبار دارد.

برچسب ها: اربعین ، ستاد اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.