رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بهره‌وری بخش تولید محصولات کشاورزی در قزوین بالاتر از میانگین کشوری است.

عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بهره‌وری بخش تولید در قزوین بالاتر از میانگین کشوری است، در الگوی کشت پیشرو هستیم، متوسط عملکرد تولید بالایی داریم و امروز صندوق‌های کشمش قزوین تعیین کننده نرخ کشوری هستند.
 
عطایی با بیان اینکه دفتر مشترک آب و کشاورزی در قزوین راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: این دفتر با هدف تسهیل امورات کشاورزان بنا شده تا سیاست‌های آبی و الگوی کشت در یک نظام معین فعالیت کنند.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد کانال زهکش الله آباد گفت: موضوعاتی که در مورد این زهکش گفته می‌شود صحت ندارد و هدف این زهکش جدا کردن بخش شور دشت بوده و در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال برای آن تصمیم گیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: اشتغالزایی به بخش کشاورزی تحمیل شده است و ما وظیفه اشتغال را نداریم، بلکه هدف اصلی تامین امنیت غذایی است.

عطایی در ادامه به حد استاندارد بهره وری تولید پرداخت و اظهار کرد: اگر در حوزه انگور هکتاری ۹۰ تا ۱۰۰ تن تولید کنیم و در گندم نیز هکتاری ۱۲ تن تولید داشته باشیم، در این صورت بهره وری مناسبی خواهیم داشت.

این مسئول در مورد جذب شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: تنها سه شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی داریم که متاسفانه ارزیابی و دادن مجوز به شرکت‌ها بر اساس یک نگاه صنعتی بوده و از طرفی سرمایه گذاری در این حوزه نیز بسیار پایین است.

عطایی بیان کرد: فشار تغییر کاربری در قزوین نسبت به استان‌های دیگر بالا است، اما در مقابل از نظر تخریب نیز طی سه سال گذشته رتبه نخست برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: اخیرا سمت پایش از طریق ماهواره‌ای رفتیم، اما هنوز تثبیت نشده و لازم است که تجهیزات بالاتری را برای این مهم لحاظ کنیم.

عطایی همچنین اعلام کرد: در حوزه نانوایی‌ها روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نانوا بازرسی و نظارت می‌شود، ما با کمبود نیروی انسانی بازرس روبرو هستیم، متاسفانه عده‌ای در سال‌های گذشته مجوز نانوایی گرفتند و نانوایی را در اختیار مباشر و کارگر قرار دادند که همین بر کاهش کیفیت پخت نان موثر بود.

رئیس جهاد کشاورزی همچنین از دو راهکار این سازمان برای مقابله با تنش آبی، نجات و احیا دشت قزوین و کاهش سرعت فرو نشست زمین خبر داد.

خرید ۲۳۲ هزار تن گندم در قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این نشست به خرید تضمینی گندم پرداخت و اظهار کرد: ۲۳۲ هزار تن گندم خریداری شده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون ۴۸ ساعت بعد از تحویل گندم باید پول گندمکار پرداخت شود که برای تحقق این مهم نیازمند حمایت‌های کلان کشوری و دولت هستیم.

۱۶هزار اشتغالزایی در بخش کشاورزی قزوین

مجید رحمانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۴۵ سال است که بخش کشاورزی تسهیلات می‌دهد، اما این اعتبارات از بخش کشاورزی خارج می‌شود و در حوزه‌های دیگری هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۱۵ نفر اشتغالزایی در تمام بهش کشاورزی محقق شد و ۲۸ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.