نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر اهمیت فضاسازی و محیط‌سازی موکب‌ها تاکید کرد و گفت: موکب‌ها نباید تنها منحصر به بحث توزیع اغذیه باشند بلکه باید رسالت و ماموریت فرهنگی برای آن‌ها تعریف شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان با موضوع بررسی برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش و اربعین حسینی اظهار کرد: توجه به نماز در پیاده روی اربعین بسیار مهم است چراکه نماز کارخانه انسان سازی است.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی شود تا در سال آینده موکب‌های ترویج نماز در مسیرهای منتهی به مرزها راه اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگرسخنان خود توضیح داد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه های فرهنگ ساز کشور است که نقش موثری در نسل سازی دارد؛ از این رو ضرورت دارد کمیته‌های تخصصی مربوط به این حوزه در شورای فرهنگ عمومی پیش از آغاز سال تحصیلی، فعال و خوراک محتوایی مورد نیاز را برای ارائه به شورا تهیه کنند.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های مقام‌ معظم رهبری است که مغفول مانده است و این سند باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه نقش معلم و استاد در آموزش و پرورش و همچنین در دانشگاه‌ها و دیگر فضاهای آموزشی، کلیدی و مهم است تصریح کرد: باید دید با وضع موجود باید چه کنیم و اینکه مجموعه‌های مختلف به ماموریت و رسالت خود آنگونه که باید عمل می‌کنند یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان هنوز با آن چیزی که مد نظر ماست فاصله دارد لذا در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی باید پیرامون ظرفیت‌های موجود در این خصوص نیز بحث و برنامه ریزی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی، سند مهندسی فرهنگی استان رونمایی و ابلاغ شد که بعد از رونمایی، اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت و در استانداری و در مجموعه معاونت سیاسی اجتماعی تشکیل گروه‌های در این زمینه‌ پیگیری شد.

مجید منادی ادامه داد: همچنین ابلاغیه‌هایی شورای فرهنگ عمومی با پیگیری‌های رییس شورای فرهنگ عمومی استان بررسی وارائه شد.

وی بااشاره به فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی مدارس در مجموعه آموزش و پرورش به عنوان یک دغدغه مهم گفت: مقرر شد پیش از آغاز سال تحصیلی، اداره کل آموزش و پرورش استان روی این طرح شورای فرهنگ عمومی استان بررسی های لازم را انجام داده و گزارشی ارائه دهد.

برچسب ها: اربعین ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.