مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از خدمات رسانی ۵۰۰ مدرسه استان برای اسکان موقت، استراحت، پذیرایی و پارک خودروی زائران خبر داد.

علی درویشی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ مدرسه به صورت شبانه روزی و عملیاتی کار خدمات رسانی به زوار را انجام می‌دهند و ۳۵۰ مدرسه دیگر نیز در روز‌های پیک تردد زوار و موج برگشت وارد چرخه خدمات رسانی بر اساس حجم آمد و شد زوار می‌شوند.

وی افزود: در روز‌های مانده به اربعین حسینی و در موج بازگشت زوار ۲۴ موکب دانش آموزی نیز در سطح شهرستان‌های مختلف استان از جمله مهران و مسیر‌های تردد زائران در خدمات‌رسانی به زوار فعالیت خواهند داشت.
 
درویشی از فعالیت بیش از ۲ هزار نفر روز دانش آموز در موکب‌های استان تا زمان بازگشت زوار در این استان خبر داد و عنوان کرد: همه ظرفیت‌های مدارس و آموزش پرورش استان برای خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین پای کار آورده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه این تعداد مدرسه ظرفیت اسکان یک هزار نفر روز را در ایام اربعین حسینی دارند، مطرح کرد: همچنین ظرفیت پارک حدود ۲ هزار خودرو به صورت روزانه در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش این استان ایجاد شده است.
 
وی بیان کرد: علاوه بر پذیرایی و خدمات اسکان به زائران اجرای برنامه‌های جنبی و فرهنگی مختلف نیز در دستور کار قرار دارد. مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: همچنین ۲۵ واحد آموزشی و حیاط و محوطه آنها نیز در اختیار دستگاه‌های خدمت رسان اربعین در شهر مهران قرار گرفته است.

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.