فرماندار ویژه شهرستان مرزی دهلران با بیان اینکه آزادگان سرافراز سند زنده حقانیت این نظام الهی و چهره‌های ماندگار ایثار و مقاومت در مقابل کفر جهانی هستند، گفت: کتاب خاطرات این عزیزان باید تدوین شده و مورد مطالعه قرار گیرد.

لطیف صادقی در نشست تجلیل از آزادگان سرافراز دهلران با تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان برای همه نسل‌ها الگو هستند چرا که با تحمل سختی‌ها این حماسه بزرگ را خلق کردند و امروز مایه افتخار جامعه هستند.

وی افزود: آزادگان به خوبی واژه ایثار و مقاومت را ترجمه کردند، این عزیزان پای آرمان‌ها و ارزش‌ها ایستادید و این ایستادگی دارای اجر دنیوی و اخروی است.

فرماندار ویژه شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: آزادگان نماد صبر، مقاومت و پیروزی هستند که راه امام حسین (ع) را با اخلاص در میدان‌های جنگ دنبال کرده و در دوران اسارت نیز الگو و سرمشق خود را پیام رسان قیام کربلا یعنی زینب کبری (س) قرار دادند.

صادقی بیان کرد: آن چه مهم است، ایمان به هدف و ایستادگی بر پیمانی است که براساس آن پای در صحنه جنگ گذاشته شده و آن چه آزادگان ما را در عرصه جهان سرافراز کرد در همین ایستادگی و مقاومت است.

امام جمعه دهلران نیز در این آیین با تجلیل از آزادگان سرافراز، گفت: آزادگان رنج و سختی‌های زیادی را متحمل کردند و پای عهد و پیمان خود با امام راحل، انقلاب و ارزش‌ها ماندند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی آزادگان را اسطوره مقاومت دانست و تجلیل از آنها را کمترین کار ذکر کرد و افزود: خدا را شاکریم که امروز در جمع شما حافظان انقلاب و ارزش‌ها هستیم، آزادگان بهترین دوران عمر خود را در اسارت گذراندند تا امروز ایران اسلامی سربلند و با افتخار در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست گفت: مجاهدت و از خود گذشتگی آزادگان هیچ‌گاه از ذهن ملت پاک نخواهد شد.

نعمت الله حاتمی افزود: آزادگان در مسیر ارزش‌ها و انقلاب و آرمان‌های امام امت استوار مانده‌اند و این مسیر را ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.