مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: تاکنون ۹۸ درصد از روستا‌های این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

علی کریمی اظهار کرد: در حال حاضر از ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۳۷۰روستا (معادل ۹۸درصد روستاها) به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های در دست اجرا در این استان، افزود: برای بهبود کیفیت اینترنت ۴۵ پروژه روستایی در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام بر تلاش برای ارتقای پوشش تلفن همراه جاده‌ای تاکید کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ پهنای باند ثابت اینترنت ۲۷ درصد است که این رقم در سال ۱۴۰۰، ۱۳ درصد بود.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر پهنای باند ورودی استان ۲۴۰ گیگابایت بر ثانیه است که نسبت به سه سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

وی به وضعیت پروژه فیبر نوری در استان اشاره کرد و گفت: برای توسعه شبکه فیبر نوری تا کنون ۸۰۰ کیلومتر عملیات حفاری در سطح تمام شهر‌های استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناروی اطلاعات ایلام تاکید کرد: با شروع این پروژه در استان ایلام، هزار و ۲۰۰ کیلومتر از نظر ساختار حفاری شده و ۱۵۰ کیلومتر نیز کابل دیواری احداث شده که می‌توان گفت در مجموع ۱۳۵۰ کیلومتر کابل کشی و حفاری در ۲۷ شهر ایلام اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.