مدیرکل امور عشایر ایلام با بیان اینکه ۳۷ تانکر کار آبرسانی به جامعه عشایری این استان را بر عهده دارند، گفت: به زودی یک دستگاه تانکر آبرسان دیگر نیز وارد مدار فعالیت برای خدمات رسانی به جامعه عشایری استان می‌شود.

محمدجواد خانزادی اضافه شدن تانکر جدید آبرسانی به جامعه عشایری از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بوده است، اظهار کرد: با شروع به فعالیت این تانکر آبرسان، ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب به ظرفیت آبرسانی جامعه عشایر استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبه سفر شهید رئیسی به استان در حوزه آبرسانی به جامعه عشایر استان سه دستگاه تانکر بوده است، افزود: یک دستگاه تانکر دیگر نیز در آینده نزدیک به ناوگان آبرسانی این اداره کل اضافه خواهد شد که این تانکر نیز در مراحل پلاک گذاری قرار دارد.

خانزادی یادآور شد: هم اکنون تعداد ۱۶ دستگاه تانکر آبرسان ملکی این اداره کل و ۱۴ دستگاه تانکر استیجاری به همراه هفت دستگاه تراکتور استیجاری (برای مناطق سخت گذر) عملیات آبرسانی به عشایر را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: با شروع به فعالیت تانکر جدید در ماه آینده میزان آبرسانی به عشایر تا حدود ۷۰ هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۴۱۵ هزار و ۵۴۵ متر مکعب آب بین پنج هزار و ۸۷۷ خانوار عشایری استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۹ هزار خانوار عشایری با ۶۰ هزار نفر جمعیت بوده که معادل ۱۰ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند.

ارزش تولیدات عشایر سالانه ۳۵ هزار میلیارد ریال و شامل محصولاتی چون یک هزار و ۶۰۰ تن پشم، ۵۶۰ تن روغن و ۱٠۸ تن عسل است.

۳۰ درصد صنایع دستی در استان ایلام توسط عشایر تولید می‌شود.

برچسب ها: آبرسانی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.