استاندار ایلام با بیان اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم ماهانه استان در تیرماه سال جاری ۲.۱ درصد بوده است، گفت: این میزان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام، اظهار کرد: میانگین تورم ماهانه در تیرماه سال جاری در کشور ۲.۲ درصد بوده است که بر این اساس تورم ماهانه در استان ایین‌تر از میزان میانگین کشوری است.

وی افزود: در تورم نقطه به نقطه نیز نرخ تورم استان ایلام ۳۴.۴ درصد و نرخ تورم متوسط کشور ۳۲.۲ درصد و استان ایلام در این زمینه در رده هفتم کشور قرار دارد، همچنین نرخ تورم یالانه در استان ۳۸ درصد و میانگین کشوری ۳۵.۵درصد بوده که از این نظر نیز استان در رده ششم تورم کشور قرار دارد.

بهرام‌نیا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم تشدید نظارت‌ها بر بازار، یادآور شد: همه مدیران حوزه اقتصادی با برنامه‌ریزی مناسب و تشدید نظارت‌ها همانند سه سال گذشته که منجر به کاهش میزان تورم در استان شده است، اهتمام جدی بر بحث نظارت‌ها داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولید گندم در استان اشاره و از کشاورزان و ناظران کاشت، داشت و برداشت و مدیران این حوزه قدردانی کرد و گفت: امسال ۴۲۷ هزار تن گندم در استان تولید شد که در مقام مقایسه با سال گذشته که ۳۲۴ هزار تن بوده، تولید گندم در استان رشد چشم‌گیری داشته است.

برچسب ها: تورم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.