مدیرکل راه شهرسازی استان ایلام گفت: چهار هزار نفر برای دریافت زمین از محل طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند، اما هنوز به آنها زمین واگذار نشده است.

فرشاد دوستی در جلسه تامین مسکن استان ایلام اظهار کرد: این متقاضیان برای دریافت زمین در شهرستان مهران معرفی شده‌اند، اما سهمیه زمین برای آنها مشخص شده است.

وی افزود: برخی از اراضی موجود در مهران که قابل کشت و کشاورزی نیست برای واگذاری به افراد ثبت نامی طرح جوانی جمعیت بایستی مورد بازنگری قرار بگیرد.

دوستی ادامه داد: در روستا‌ها یا شهرک‌های اطراف مرکز استان زمین برای واگذاری به مشمولان این طرح، اندک است و بایستی در مناطق دارای زمین نظیر مهران این طرح اجرایی شود.

وی در مورد طرح ملی نهضت مسکن هم توضیح داد: بانک‌های عامل برای پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان از اعتبارات شناور کشور استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بانک‌های عامل خواست پرداخت تسهیلات به طرح‌های خودمالکی و احیای بافت‌های فرسوده را در اولویت کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست، گفت: با توجه به اینکه سیمان استان ایلام در بازار بورس به فروش می‌رسد و همه استان‌ها امکان استفاده از آن را دارند، به دستور دادستان سیمان تولیدی به مدت ۱۰ روز در اختیار استان طرح مسکن ملی باشد و مابقی سیمان استان بعد از مدت تعیین شده در بورس ارائه شود.

سعید هژبری در مورد طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری هم پیشنهاد کرد: واگذاری زمین به واجدان این طرح از اراضی حاشیه شهرستان‌های محل سکونت آن افراد باشد.

وی افزود: در مدت ۲ هفته اراضی موجود در حاشیه شهر‌های مهران و ایلام نیز برای طرح فرزندآوری بررسی شود.

هژبری اضافه کرد: در موضوع انشعاب آب، برق و گاز برای واحد‌های نهضت ملی مسکن سهم یک سوم همه ادارات مرتبط مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام نیز در این این جلسه، گفت: ۲۷۶ واحد از منازل طرح ملی مسکن برای دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.