سخنگوی کاخ سفید با وجود حمایت تمام‌عیار آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی شد که واشنگتن، خواهان برقراری آتش‌بس و توقف جنگ در غزه است.

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز چارشنبه خود درباره ارزیابی روند برقراری آتش‌بس در غزه گفت که واشنگتن خواهان برقراری آتش‌بس است و می‌خواهد شاهد توقف جنگ باشد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه، مذاکرات امروز پنجشنبه در دوحه را «بسیار با اهمیت» دانست و گفت: «جمعی از مقام‌های آمریکا و اسرائیل در مذاکرات دوحه حضور خواهند داشت و امیدواریم حماس نیز در این مذاکرات حضور داشته باشد».

او توضیح داد: «برت مک گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه و شمال آفریقای شورای امنیت ملی آمریکا و ویلیام برنز، رئیس سیا در منطقه حضور داشته و تمام تلاش خود را برای ازسرگیری مذاکرات انجام می‌دهند».

ژان پی‌یر اظهار کرد: «با برقراری آتش‌بس، بازگرداندن اسرا به خانه‌هایشان و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها ممکن خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این مقام آمریکایی در ادامه با مرتبط کردن موضوع آتش‌بس غزه با حق ایران برای پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، مدعی شد که «آمریکا بر این باور است که با برقراری آتش‌بس در غزه، تنش‌هایی که به تازگی میان ایران و اسرائیل تشدید شده، کاهش خواهد یافت.»

این در حالی است که ایران اعلام کرده همزمان موضوع آتش‌بس در غزه و تنبیه متجاوز را دنبال می‌کند.

مقام کاخ سفید همچنین با تکرار اظهارات مقامات آمریکایی درباره موافقت با فروش تسلیحات جدیدی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی، مدعی شد: «ما می‌خواهیم تنش در خاورمیانه آرام بگیرد.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار