گوگل ادعا کرد که هکر‌های مورد حمایت ایران تلاش کردند ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هک کنند.

گوگل ادعا کرد که هکر‌های مورد حمایت ایران ستادهای انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه او را هدف قرار داده‌اند.

براساس گزارش القدس العربی، در گزارشی که گوگل درباره تهدیدات الکترونیکی منتشر کرده است، ادعا شده است که یک گروه هکری موسوم به APT 42 و مرتبط با سپاه پاسداران، تلاش‌هایی برای هک کردن شخصیت‌ها و سازمان‌های ارشد در رژیم صهیونیستی و آمریکا، از جمله مقامات دولتی و ستادهای انتخاباتی انجام داده است.

ستاد هریس روز سه شنبه، چند روز پس از آنکه ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ادعا کرد که توسط ایران هک شده است، مدعی شد که هدف هکر‌های خارجی قرار گرفته است.

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی هریس گفت: در ماه ژوئیه (ماه گذشته) تیم‌های حقوقی و امنیتی ستاد به اف‌بی‌آی اطلاع دادند که ما هدف عملیات نفوذ هکران خارجی هستیم.

 در این گزارش ادعایی آمده است که دپارتمان تحلیل تهدیدات گوگل همچنان تلاش‌های APT 42 برای هک کردن حساب‌های شخصی افراد مرتبط با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، کامالا هریس معاون او  و ترامپ را زیر نظر دارد.

پیش از این نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درباره گزارش تارنمای پولیتیکو پیرامون هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دستیابی به اسناد، گفت: «ما اعتباری برای این اخبار قائل نیستیم. دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.»

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار