گروه‌های مقاومت فلسطین در آستانه دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه، بر موضع ثابت خود تاکید کردند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین و جنبش حماس پس از نشستی در نوار غزه بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است بررسی مکانیزم‌هایی برای اجرای مفاد مورد توافق در پیشنهاداتی که میانجیگران ارائه کرده‌اند و آتش‌بس جامع، عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه، لغو محاصره این باریکه، بازگشایی گذرگاه‌ها، بازسازی غزه و توافق جدی تبادل اسرای غزه را محقق می‌کند، ضرورت دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین در این بیانیه تاکید کردند آنچه مرحله پساجنگ غزه نامیده می‌شود، موضوع کاملاً ملی فلسطینی است که باید در میزگرد کاملا ملی فلسطین مورد بحث قرار گیرد و نه در غیر آن.

این گروه‌ها خاطرنشان کردند هرگونه تلاش از سوی هر طرفی که بخواهد ابزاری مطیع در دست اشغالگران و جایگزینی برای خواست مردم فلسطین باشد، به عنوان دشمن صهیونیستی تلقی خواهد شد.

قرار است دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه فردا پنجشنبه با حضور میانجیگران قطر، مصر و آمریکا و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه برگزار شود.

حماس اعلام کرده است در این مذاکرات شرکت نمی‌کند، زیرا زیرا مخالف ازسرگیری مذاکرات بدون استناد به پیشنهاد ارائه شده در دوم ژوئیه است و از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی را مطرح کرده است که روند مذاکرات را تضعیف می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار