بخشی گفت: با خروج تداخل اراضی به حق مردم از اراضی خریداری شده از مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام (ره) در رفسنجان، حقوق مالکانه خریداران املاک حفظ می‌شود.

مهدی بخشی، دادستان کرمان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات قضائی اراضی در مالکیت مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در محدوده شهرستان رفسنجان با حضور مدیر کل مجتمع اقتصادی منطقه شرق کشور گفت: کسب رضایتمندی مردم، مهم ترین اصل برقراری حقوق عامه در نظام اسلامی است.

 وی در خصوص موات اعلام شدن اراضی داخل محدوده شهری و چالش‌های حقوقی بعد آن افزود: با توجه به ماده ١٢ آئین‌نامه نحوه رسیدگی به پرونده‌های موضوع اصل ۴٩ قانون اساسی و نظر به اینکه اشخاصی که اموال مشمول اصل ۴٩ را از نهاد‌های انقلابی خریده‌اند نباید متضرر شوند و حقوق آنان محفوظ است، بنابراین نمی‌توان به بهانه موات بودن، مانع از نقل و انتقالات شد. 

این مقام عالی قضائی در استان کرمان احقاق حق مردم و کسب رضایتمندی آنان را مهم دانست و تصریح کرد: در اولین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال این موضوع مطرح و ذینفعان اطمینان داشته باشند در چهارچوب قوانین و مقررات نسبت به تعیین تکلیف اراضی واگذاری از ناحیه مجتمع اقتصادی اقدام خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار