به مناسبت روز ملی اورژانس رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیر کل صدا و سیمای استان، با کارکنان اورژانس این دانشگاه دیدار کردند.

به مناسبت روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیر کل صدا و سیمای استان، با کارکنان اورژانس این دانشگاه دیدار کردند.

در این دیدار، دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه به همراه دکتر احمد علی رمضانی مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان از بخش‌های مختلف مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی دانشگاه بازدید و از کارکنان این مرکز تقدیر کردند.

دکتر احمدی نژاد در این دیدار گفت: راهنمایی کردن بیماران و همراهان آنها از راه دور کار سختی است که همکاران ما در اورژانس همیشه این کار را با دقت انجام می‌دهند.

وی افزود: کارشناسان فوریت‌های پزشکی که پاسخگوی تماس‌های تلفنی هستند، با بیماری‌های اورژانسی اطفال آشنایی کامل دارند و دوره‌های ویژه‌ای را هم می‌گذرانند تا با اطلاعات خود همراه بیمار را تا زمان رسیدن آمبولانس راهنمایی کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه، در بازدید از مرکز پاسخگویی اورژانس گفت: کلیه تماس‌های تلفنی از شهرستان‌های تابعه دانشگاه در این مرکز پاسخ داده می‌شوند.

دکتر محمد صابری افزود: ۵ نفر پرستار تریاژ تماس‌های تلفنی را پاسخ و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس، تماس را به دو نفر دیگر انتقال داده و آدرس‌ها از طریق نرم افزار به واحد‌های عملیاتی ارسال می‌شود.

وی در خصوص تعداد تماس‌های گرفته شده با اورژانس گفت: در طول سال، بالغ بر یک میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی این دانشگاه گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۲۵۸ هزار تماس منجر به ماموریت می‌شود که طی آن بیش از ۱۲۶ هزار بیمار یا مصدوم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شده و قریب به ۱۰۰ هزار نفر در محل به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

صابری ضمن بیان اینکه تعدادی زیادی از این تماس‌ها اورژانسی نیست گفت: متاسفانه حدود ۲۳ درصد از تماس‌های تلفنی که با اورژانس کرمان گرفته می‌شود مزاحمت‌های تلفنی است که میانگین کشوری هم حدودا همین تعداد است.

دکتر صابری گفت: به طور کلی ۱۸۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ پایگاه اورژانس هوایی نیز در سطح استان وجود دارد.

در حاشیه این دیدار، دکتر احمدی نژاد و دکتر علی رمضانی، در پیام‌های جداگانه‌ای از طریق بی سیم، این روز را به کلیه کارکنان اورژانس تحت پوشش دانشگاه تبریک گفتند.

 

برچسب ها: اورژانس ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار