فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۱۵ پارکینگ در مسیر قصرشیرین به سمت پایانه مرزی خسروی با ظرفیت ۲۰۰ هزار خودرو، برای زائران اربعین وجود دارد.

سردار مهدی حاجیان روز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه انتظامی اربعین استان کرمانشاه که با حضور جانشین فرمانده انتظامی کشور در محل پایانه‌ی مرز خسروی برگزار شد، گفت: پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر تردد زائران اربعین اقدام کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۱۵ پارکینگ در مسیر قصرشیرین به سمت پایانه مرزی خسروی با ظرفیت ۲۰۰ هزار خودرو، برای زائران اربعین وجود دارد و تمامی این پارکینگ‌ها شماره‌گذاری شده و به دوربین‌های حفاظتی مجهز است.

به گفته وی این پاسگاه‌ها شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، دالاهو و گیلان‌غرب و سرپل ذهاب بوده که با هدف خدمات‌دهی هرچه بهتر و منظم‌تر به زائران اربعین ایجاد شده است و در طول مدت پیاده‌روی اربعین به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

وی اظهار کرد: یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده، روان‌سازی عبور و مرور در مسیر‌های تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آنها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه‌هاست.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: در این پاسگاه‌ها امکان ارتباط‌گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها میسر است و در صورت نیاز خدمات به زائران در اسرع وقت عرضه می‌شود.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش تعداد آنها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت‌ها به کمتر از پنج ثانیه می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تردد ۴۰۰ هزار زائر در اربعین ۱۴۰۱ از مرز خسروی و رسیدن این آمار به ۸۰۰ هزار نفر در اربعین سال گذشته، پیش‌بینی کرد که در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسین (ع) پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محور‌های مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

سردار حاجیان گفت: بخش قابل توجهی از زائرانی که مرز مهران در استان ایلام را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند، نیز از استان کرمانشاه عبور خواهند کرد که با احتساب این دسته از زائران، پلیس کرمانشاه به بیش از ۲ میلیون زائر خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود ۳۳۱ موکب و توقفگاه برای استراحت زائران، افزود: ۵۸۵ گشت پلیس نیز به صورت شبانه‌روزی در محور‌ها و محل‌های تردد زوار برای تامین امنیت آنها و تسهیل و روان‌سازی ترافیک حضور دارند.

سردار حاجیان بیان کرد: مرز خسروی وضعیت مطلوبی دارد و شرایط بهتری نسبت به سال گذشته در این مرز مهیا شده است و از این رو به زائران پیشنهاد می‌کنیم با توجه به گرمای هوا و بهتر بودن وضعیت دمایی در پایانه خسروی، این مرز را برای سفر معنوی خود و زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: مراسم اربعین و فلسفه وجودی آن باعث نشان دادن اقتدار مسلمانان جهان و به نوعی یک مانور سیاسی - مذهبی است.

او با اشاره به گسترش قابل توجه برنامه فرهنگی مذهبی اربعین در دنیای اسلام، افزود: این مراسم هر ساله باشکوه‌تر از قبل و با حضور جمعیت بیشتری از عاشقان و شیفتگان امام حسین (ع) برگزار، و جمعیت انبوهی از مسلمانان در سراسر نقاط جهان به خصوص کشور‌های اسلامی در این ایام خود را به کربلای معلی می‌رسانند.

سردار حاجیان مهمترین پیام اربعین حسینی را مخابره اقتدار و انسجام اسلام و مسلمانان دنیا عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی به برکت شهدای گرانقدری نظیر سردار سلیمانی که این راه مقدس را هموار کردند به محور اتحاد جهان اسلام تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.