ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه در شهر قصر شیرین با ۳۰۰ نیرو آغاز به کار کرد.

از صبح امروز یکشنبه (۲۱ مرداد ماه) ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه متشکل از ۱۰۰ پاکبان و ۲۰۰ نیروی خدماتی، ستادی، امدادی و نجاتی و فرهنگی در قصر شیرین آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، شهرداری کرمانشاه در روز گذشته بیستم مرداد ماه ۱۰۰ پاکبان و نیرو های خدماتی  و امدادی و لوجستیکی خود را راهی شهر قصرشیرین کرد.

۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون و ۶ اکیپ گشت و بازرسی از روز سه شنبه (۱۶ مرداد ماه) برای انتقال و جابه‌جایی زائرین از شهر قصرشیرین به مقصد پایانه مرزی خسروی به این شهر اعزام شدند.

ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کرمانشاه از شهر قصرشیرین به مرز خسروی به صورت سه شیفت و با مبلغ مصوب ۳۰ هزار تومان اقدام به جا‌به‌جایی زائرین می‌کنند.

سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز با اعزام ۲ خودروی نیمه سنگین اطفایی حریق، یک خودرو نیمه سنگین مه‌پاش و ۲ خودروی سبک اطفایی حریق و جمعا ۵ دستگاه خودروی اطفایی و امدادی به همراه ۱۵ نیروی آتش نشان در شهر قصرشیرین و نقطه صفر مرزی در پایانه خسروی آغاز به کار کرد.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به صورت مشترک فضا سازی شهری در کرمانشاه تا قصر شیرین و مرز خسروی با اتکا به احادیث و روایات در باب امام حسین (ع) و  اربعین حسینی را عهده دار هستند.

از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تهیه تیزر و فیلم تبلیغاتی برای معرفی مرز خسروی و مقایسه این مرز با دیگر مرز ها برای سهولت تردد زائرین است.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید محتوا در خصوص بهداشت سفر و اقدامات مقابله با گرما زدگی در سفر اربعین است.

این سازمان ۲ موکب نیز در کرمانشاه و مسیر قصر شیرین تاسیس کرده است با امکانات اتاق استراحت مادر و کودک برای کودکان خردسال.

چاپ ویژه‌نامه اربعین با نگاه پرورش کودکان و تدارک مسابقه نقاشی و کتابخوانی نیز در این ویژه نامه دیده شده است.

اختتامیه سوگواره نواهای آئینی دروازه کربلا و همایش پیاده روی جاماندگان اربعین از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.