رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از آمادگی ۵۲ موکب استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

جوینده در کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت: ۵۲ موکب آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند که از این تعداد ۸ موکب در داخل استان به زائران پاکستانی خدمت رسانی می‌کنند.

او گفت: با توجه به گرمای هوا در کشور عراق و پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر در کاظمین، خدمات‌دهی کاری دشوار و نیازمند امکانات ویژه است.

جوینده گفت: تاکنون ۲۰۰ پنکه و و ۱۵۰ کولر آبی برای این موضوع تأمین شده است.

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ۳ دستگاه یخ‌ساز در سایت کاظمین نیاز است که ۲ دستگاه تاکنون تأمین شده است و با توجه به هوای آفتابی در نظر داریم تمامی سایت ها با پوشش‌های گلخانه‌ای مسقف شوند.

نوفرستی مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: اطلاع رسانی برای ثبت اطلاعات زائران در سامانه سماح از موضوعاتی است که باید مورد توجه زائرین حسینی قرار گیرد و با توجه به تجربیات سال‌های گذشته زائران در جریان سفر به مشکلاتی برخورد می‌کنند که باید در این زمینه اطلاع رسانی انجام شود.

آینه دار مدیرکل صدا و سیما خراسان  جنوبی نیز گفت: معاونت‌های مختلف سیما، صدا، خبر، فضای مجازی و فنی هم اکنون برنامه ریزی‌های لازم  را برای پوشش مراسم اربعین حسینی انجام داده اند.

او گفت: این عوامل  آماده اند تا اخبار، گزارش‌های تصویری و صوتی مربوط به اربعین حسینی را  منعکس کنند.

آینه دار گفت: اطلاع رسانی به زائران در خصوص واقعی سازی هزینه‌ها، معرفی سامانه سماح برای ثبت نام زائران و ساخت مستند از جمله برنامه‌های در دستور کار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.