مشکلات زائران عتبات عالیات در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور بررسی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه ستاد اربعین استان در بیرجند گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی مسیر عبور زائران پاکستانی که مشرف به عتبات عالیات می‌شوند است، باید در این استان زمینه خدمت رسانی به این زائران فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق برای زائران پاکستانی چه در زمان ورود و چه در زمان خروج از کشورمان برنامه ریزی و مشکلاتشان حل شود و با رضایت کامل از ایران خارج شوند.

به گفته او  با توجه به شروع فصل گرما و برگزاری احتمالی پیاده روی اربعین در این فصل باید زائران توجیح شوند برای سفر بسته‌های بهداشتی مورد نیازشان را تهیه کنند و همراه خود داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور با توجه به درخواست اعضای ستاد اربعین در خصوص کمبود روحانی بومی در استان هم گفت: افرادی که سطح ۳ یا ۴ حوزه را به پایان رساندند باید به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا زائران بتوانند در طول سفر به حج تمتع و عتبات عالیات از روحانی بومی برخوردار باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: خراسان جوبی در اعزام زائران به عتبات عالیات رتبه سوم کشور را دارد.

طالبی گفت: وضعیت ناوگان حمل ونقل استان باید بررسی شود و چناچه کمبودی باشد رفع شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: باید بستر لازم برای ثبت نام زائران فراهم شود تا دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را برای اعزام احتمالی زائران به عتبات عالیات انجام دهند.

او  می گوید : خراسان جنوبی مسیر عبور زائران پاکستانی برای رفتن به عتبات عالیات است و این زائران در مسیر با مشکلاتی از قبیل خراب شدن وسایل نقلیه روبه رو می‌شوند که باید خراسان جنوبی یک استان معین در خصوص این زائران قرار گیرد و با تخصیص اعتبارات لازم ما مشکلی در خصوص خدمت رسانی به آن‌ها را نداشته باشیم.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین هم گفت: بانوان در استان مشارکت خوبی در ستاد بازسازی عتبات عالیات دارند که بیش از ۱۴ هزار نفر در ۲۶۰ کارگاه قالی بافی برای کمک به ستاد فعالیت می‌کنند.

جوینده گفت: ۵۱ موکب ثبتی در ستاد اربعین در استان ثبت هستند که از این تعداد ۸ موکب در داخل استان به زائران پاکستانی خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.