مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: اولین پرواز اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) تا ساعات دیگر انجام خواهد شد.

 سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در اربعین سال گذشته حدود ۳ هزار پرواز انجام شد، گفت: ما امسال آمادگی انجام حدود ۴ هزار پرواز را داریم که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: حدود ۸۲ درصد پرواز‌های ویژه اربعین در فرودگاه امام (ره) انجام می‌شود و ترمینال سلام، آمادگی پذیرش تمامی پرواز‌های نجف و بغداد را دارد.

چلندری تاکید کرد: از ساعت ۲۴ امشب پرواز‌های اربعین از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و تا ۱۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

برای مشاهده برنامه پرواز‌های خروجی اربعین حسینی ۱۴۰۳ کلیک کنید

برای مشاهده برنامه پرواز‌های ورودی اربعین حسینی ۱۴۰۳ کلیک کنید

چلندری افزود: اتوبوس‌های لازم برای جابه‌جایی زائران از فرودگاه امام (ره) به ایستگاه مترو شاهد و میدان آزادی مستقر شده‌اند و بالغ بر ۱۲۰۰۰ محل توقف رایگان خودرو برای خودرو‌های شخصی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: ۱۶ شرکت هواپیمایی برای انجام پرواز‌های اربعین حسینی  آماده است و برنامه‌ریزی پروازی این شرکت‌ها نیز انجام شده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به درخواست‌های پرواز‌های اربعین و هم‌زمان با سایر پروازهای روزانه، بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ پرواز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شود که ۵۰ درصد آن به پرواز‌های عتبات اختصاص دارد.

چلندری با اشاره به برنامه توزیع ارز در فرودگاه امام (ره) اظهار کرد: هم اکنون دینار و ارز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توزیع می‌شود و اشخاصی که در سامانه مربوطه ثبت نام انجام داده‌اند می‌توانند ارز خود را در باجه مستقر در شهر فرودگاهی امام (ره) دریافت کنند.

وی تاکید کرد: زائران ایرانی باتوجه به سخت‌گیری فرودگاه‌های بغداد و نجف حتماً بلیت رفت و برگشت تهیه کنند، زیرا اجازه ورود به این دو فرودگاه بدون داشتن بلیت برگشت به مسافران و زائران داده نمی‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: اربعین ، بلیت پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار