دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار وزارت راه و شهرسازی گفت: نرخنامه معاملات مسکن هوشمند شده و متقاضیان از طریق QR کد می‌توانند از نرخ کمیسیون خود مطلع شوند.

یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم بازار  و کنترل وزارت راه و شهرسازی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد گفت:  بسیاری از مردم  و معامله گران به موضوع حق کمیسیون آگاه نیستند و اگر‌‌ نرخنامه را هم مطالعه کنند از میزان حق کمیسیون  خود مطلع نمی شوند.

وی ادامه داد: به اتحادیه کل کشور ابلاغ  کرده ایم که از  طریقQR کد نرخنامه هوشمند را طراحی کنند و  باید تمامی مشاوران املاک  کد را  در  قرارداد های خود لحاظ کنند.

دستمالچیان توضیح داد:  نرخنامه هوشمند در سایت اتحادیه مشاوران املاک تهران قرار داده شده و از طریق اسکن این کد متقاضیان وارد فضایی می شوند که با اعلام عدد و رقم کمیسیون آنها بررسی و اعلام می شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: هر دو طرف معامله حتما از دستگاه کارتخوان برای معامله استفاده کنند چراکه اگر بعد نیاز به شکایت داشتند از طریق کارت به کارت به هیچ عنوان قابل پیگیری نیست.

دستمالچیان یادآور شد: به هیچ عنوان مشاور املاکی حق ندارد خارج از نرخ مصوب شده اقدام به دریافت کمیسیون کنند و در صورت انجام با آنها برخورد خواهد شد.

دستمالچیان اظهار کرد: برای اینكه شكایت مردم در مرحله بعدی قابل رسیدگی باشد باید واریز حق كمیسیون ازطریق كارتخوان متعلق به خود بنگاه املاك صورت گیرد.

دبیر كارگروه تنظیم وكنترل بازار املاک و مستغلات یادآور شد: اگر متقاضی متوجه شد دستگاه كارتخوان متفرقه است و مربوط به خود بنگاه نیست از بنگاه معاملاتی بخواهد رسید دستگاه كارتخوان را مُهر كرده یا در ازای جنس فروخته شده از مشاور املاک رسید دریافت كند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

 

برچسب ها: مسکن ، معامله مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار