جنبش حماس خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره شکنجه اسرا در «سدیه تیمان» شد.

جنبش حماس ضمن محکوم کردن رأی دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی برای آزادی عاملان تجاوز جنسی به یک اسیر فلسطینی، خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره شکنجه اسرا در «سدیه تیمان» شد.

به نقل از شبکه المیادین، جنبش حماس تصمیم دادستانی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی سربازانی را که در تجاوز جنسی به یک اسیر در بازداشتگاه بدنام «سدیه تیمان» دست داشتند، محکوم کرد.

حماس این تصمیم دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی را نشانه همدستی آشکار ارتش و دادگاه‌های صوری آن دانست و خواستار اقدام جامعه جهانی به خصوص نهاد‌های قضایی برای اجرای تحقیقات در این حادثه هولناک و دیگر تجاوزات علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

حماس تأکید کرد که تحقیقات صوری و تمسخرآمیز رژیم صهیونیستی نمی‌تواند جایگزین تحقیقات بین‌المللی برای کشف حقایق شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم باشد.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آزادی همه سربازان بازداشتی در قضیه شکنجه اسرا در بازداشتگاه «سدیه تیمان» و تقلیل مجازات آنها به حبس خانگی خبر دادند.

پیش از این ویدیوئی از شکنجه و آزار و اذیت اسرای فلسطینی و تجاوز جنسی نظامیان صهیونیست به یک اسیر نوار غزه در بازداشتگاه مذکور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که واکنش‌ها و محکومیت‌های زیادی را به دنبال داشت.

در پی انتشار این فیلم، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بازداشتگاه «سدیه تیمان» را همانند بازداشتگاه بدنام آمریکایی «گوانتانامو» توصیف کرد و گفت: جنایات سیستماتیک هر روزه علیه اسرای فلسطینی نوار غزه در بازداشتگاه سدیه تیمان و دیگر بازداشتگاه‌های رژیم اسرائیل تحت حمایت کامل کابینه فاشیست این رژیم انجام می‌شود.

وی گفت که جنایات هولناک دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در روز روشن و در برابر سکوت جامعه جهانی انجام می‌گیرد و این مساله، همه را در برابر مسئولیتی تاریخی برای توقف این جنایات و بازخواست و محاکمه عاملان آن قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار