رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف راه اندازی این مرکز ، شتاب بخش کشاورزی به سمت محصولات دانش بنیان است.

 حیدرپور با اشاره به اقدامات مهم مرکز تحقیقات برای ارتقای ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی گفت: اقدامات اولیه در این مرکز برای توسعه اقتصادی اصلاح و افزایش تولید غلات و در راس آن گندم بود که از ۲۵۰ کیلوگرم در هکتار آن را به حدود ۷ تن در هکتار برسانیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ مرکز تحقیقات در امنیت غذایی گفت: در سال ۱۴۰۱ کمیته‌ای با حضور ۲۶ دستگاه اجرایی فعال و سند ده‌ساله دانش بنیان امنیت غذایی برای تحقق ابلاغ شد.

حیدرپور افزود: هم اکنون ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی در استان داریم که باید با منابع فعلی به ۱۶۵ میلیون تن برسد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان اضافه کرد: برای تولید محصولات هدف گذاری شده نیاز به همراهی بخش خصوصی و مردم است و مردم باید برنامه‌ها را بپذیرند.

حیدرپوربا اشاره به سند الگوی کشت گفت: الزامات قانونی در کاهش کشت‌های آبی وجود دارد و در استان باید از ۳۶ هزار هکتار گندم آبی به ۲۰ هزار هکتار برسد و کشت برنج هم باید کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گفت: یکی از دلایل مصرف بالای کود شیمیایی در استان نبود تنوع در کشت و تولید است و باید به سمت کشت متنوع حرکت کنیم.

حیدرپور افزود:یکی از الزامات استان کاشت چغندر قند است که باید نیاز کارخانه قند را در استان تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در مرکز تحقیقات ۶۶ طرح تحقیقاتی با دستاورد‌های خوب داریم اضافه کرد: تولیدات بذری ما هم اکنون در ۱۷ استان هم اقلیم استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.