نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تلاش کرد مسائل و مشکلات محلات استان در بیش از ۱۳۰۰ مسجد و حسینیه رفع شود.

 آیت الله نصیر حسینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه نماز به مناسبت دهه فرهنگی ترویج معارف نماز گفت: مساجد خانه‌های مقدسی هستند که در این کره خاکی بنا گذاشته شدند. 
 
وی با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاه عبادت توحید و نشر احکام الهی هستند، ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بیش از ۱۳۰۰ مسجد و حسینیه وجود دارد که همه این مکان‌ها به برکت نظام و انقلاب اسلامی است. 
 
امام جمعه یاسوج اضافه کرد: مساجد باید دارای امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و هنری فعال و پویا باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات محلات اطراف را رصد پیگیری کنند.
 
حسینی گفت: در صورتی که مساجد بتوانند مسائل و مشکلات آسیب‌های اجتماعی هر محله را رصد کنند می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای حل آنها اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: مساجد تاکنون چهره‌های ارزشمند فرهنگی، علمی و اجتماعی خوبی تربیت کرده و تحویل جامعه داده‌اند.
 
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و حضور امام جماعت، هیات امنا و سایر ارکان فعال در مساجد می‌توان برکات فعالیت‌های مسجدی را در مناطق، محلات و شهر‌ها گسترش داد. هم اکنون اهالی مساجد انقلاب را سر پا نگه داشته‌اند، زیرا مساجد محل تولد و مقاومت انقلاب هستند.
 
حسینی عنوان کرد: بدترین قلم قلمی است که در مقابل اسلام می‌ایستد و از جنایتکاران کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین و غزه دفاع می‌کند، این قلم‌ها انسان‌ها را به اسارت ستمگران می‌کشاند و باید مراقب قلم و رسانه باشیم که چه فرهنگی را ترویج و از چه جلوه‌هایی حمایت می‌کنیم. 
 
وی اظهار کرد: رسانه‌ها باید جنایت‌های آمریکا و اسرائیل را بیان، فجایع و حمایت‌های جبهه غرب را از رژیم غاصب صهیونسیتی را افشا کنند. امروز سکوت جایز نبوده و به معنای اجازه تجاوز، قتل، کشتار مظلومان و بی‌گناهان است.
 
همچنین حجت الاسلام قاسمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک دهه فرهنگی معارف نماز و روز خبرنگار، به اهمیت اصحاب رسانه و نقش خبرنگاران در ترویج معارف نماز اشاره و اظهار کرد: اصحاب رسانه در تمام امور به ویژه در حوزه فرهنگی معنویت و دین نقش مهمی دارند و باید از ظرفیت خبرگزاری‌ها برای توسعه و ترویج معارف نماز استفاده کرد.
 
در پایان این نشست از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در زمینه فعالیت فرهنگی ترویج معارف نماز با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.