حدود ۶۰ درصد ظرفیت تخت های اقامتی و گردشگری شهرستان دنا تکمیل است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا گفت: میانگین اشغال تخت های اقامت گردشگران در این شهرستان در سال جاری حداقل ۶۰ تا ۷۰درصد است.

افشین بهمنی افزود: ۱۳۵ تخت شامل اقامتگاه های بومگردی، خانه های مسافر، مهمان سرا،هتل و سایر زیرساخت های اقامتی در شهرستان دنا به گردشگران خدمات رسانی می کنند.

وی بیان کرد: ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ هزار نفر از جاذبه های دیدنی شهرستان دنا بازدید کرده اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا اضافه کرد: ۱۲۸ جاذبه طبیعی و تاریخی این شهرستان پذیرای گردشگران است.

بهمنی ابراز کرد: روستای زیبای کریک، دریاچه کوه گل، آبشار بهرام بیگی، غار ده شیخ،تنگ نمک و گردنه بیژن از مهمترین جاذبه هایی گردشگری شهرستان دنا است.

وی عنوان کرد: افزون بر واحدهای خدماتی اقامتی راه اندازی بازارچه های محلی هم با ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و فروش سوغات و تولیدات محلی به بهبود درآمد تولیدکنندگان این شهرستان کمک کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا ابراز کرد: در قالب تبصره ۱۸ از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۹۰ میلیارد ریال به چهار سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای خدمات گردشگری پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: اکنون هم آماده حمایت هایی مانند پرداخت وام های بانکی و اعطای مجوز به متقاضیان برای ایجاد واحدهای خدمات گردشگری از جمله بازارچه های محلی هستیم.

شهرستان دنا از شمال با شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری، از شرق با شهرستان سمیرم استان اصفهان، از جنوب و جنوب غربی با شهرستان بویراحمد و از غرب با شهرستان مارگون همسایه است این روزها میزبان گردشگرانی است که خسته از ترافیک و دود و دم آلودگی هوا و گرمای طاقت فرسا به دنبال تجربه سفری در هوای بهاری هستند.

شهر سی سخت در دامنه کوه دنا که با ارتفاع ۲هزار و ۲۵۰ متر از سطح دریا، پس از شهرهای فریدون‌شهر،سمیرم ،داران در استان اصفهان،کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری،صفاشهر در استان فارس و بافت در استان کرمان هفتمین شهر مرتفع ایران زمین به شمار می رود این روزها با هوایی خنک و طبیعت زیبا آغوش خود را به روی گردشگران خسته گشوده است.

برای سفر به شهر سی‌سخت که با مساحت تقریبی ۵.۶ کیلومتر مربعی در دامنه کوه چهار هزار و ۴۱۹ متری دنا واقع شده می‌توان از جاده یاسوج به سی‌سخت یا از سمت اصفهان - سمیرم به این شهر زیبا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لر بختیاری
۱۴:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
خوبه که حتی نام یک شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد به نام دنا هستش هموطنان قضاوت کنند که کوهستان دنا به کجا تعلق دارد ما همه ایرانی هستیم و ایرانی تبار و احترام به یکدیگر واجب زنده باد ایران زنده باد ایرانی