مدیرعامل پتروشمیی دهدشت از پیشرفت ۴۳ درصدی این طرح خبر داد و گفت: برای تکمیل آن ۱۵ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

محمد شکری در جلسه با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی دهدشت ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل این طرح نیازمند تأمین منابع مالی هستیم.
 
مدیرعامل پتروشیمی دهدشت سختی‌ها و ناملایمات گذشته برای اجرای طرح را یادآور شد و افزود: پتروشیمی دهدشت به همت مدیران هلدینگ در جایگاه ویژه تعریف شد و مورد توجه قرار گرفت در حالی که سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود.
 
وی گفت: در هلدینگ خلیج فارس ۲۸ پروژه تعریف شده و کارنامه درخشانی در به نتیجه رساندن طرح‌های پتروشیمی دارد نمونه بارز پالایشگاه هویزه بود که ۱۹ سال طول کشید بعد از آن با تیم جدید طی مدت یک سال فعل شد، هم چنین پتروشیمی گچساران در یک کار جهادی به ثمر نشست.
 
شکری با بیان اینکه پتروشیمی دهدشت جز چهرا طرح ویژه وزارت در هلدینگ خلیج فارس است، بیان کرد: این طرح از پتانسیل خوبی برخوردار است و آخرین دانش فنی را داراست.
 
به گفته مدیرعامل پتروشیمی دهدشت خط انتقال آب پتروشیمی از تراب و چغل در حال انجام است که در فندانسیون یک فاز ۸۰ درصد کار پیشرفت دارد و دیگری به تازگی آغاز شده است.
 
شکری گفت: تاکنون سه همت در اجرای طرح هزینه شده و در شرایط فعلی ۱۵ تا ۱۸ همت دیگر برای تکمیل مورد نیاز است. وی همچنین از فراهم شدن زمینه اشتغال یکهزار نفر در سال گذشته خبر داد و گفت که در فاز اول ۴۰۰ تا ۵۰۰ نیروی حجمی موردنیاز است.
 
در حالی که گردش میلیاردی پتروشیمی دهدشت در بانک ملت باعث رونق اقتصادی این بانک شده است، اما عدم همکاری بانک ملت از گلایه‌های مدیرعامل پتروشیمی بود. 
 
شکری گفت که بانک‌های داخلی از جمله ملت و تجارت هیچ گونه همکاری ندارند و به بهانه‌های مختلف چالش ایجاد می‌کنند؛ این موضوع را در نشستی به دفتر رهبری گزارش دادیم.
 
مدیرعامل پتروشیمی دهدشت تصریح کرد: دانش فنی طرح حداقل این قابلیت را دارد که ۶۰ درصد محصولات صادراتی باشد. فراهم نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل برای صادرات محصولات در آینده از دیگر دغدغه‌های مدیرعامل بود؛ شکری گفت استان‌های همجوار به محصولات ما نیاز مبرم دارند که برای ارسال محصول باید جاده ارتباطی مناسب و برای ترافیک آن چاره‌اندیشی شود.
 
شکری هم چنین خط خوراک اتییلن از گچساران را از عملیات پروژه برشمرد و افزود: مسیریابی خط انجام شده و در شرف برگزاری مناقصه است امیدواریم سریعتر پیمانکار معرفی و خط آغاز شود.
 
وی در خصوص پیوست‌های فرهنگی طرح گفت: ما به حوزه فرهنگ دین داریم و کمک‌های خود را دریغ نمی‌کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.