رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره کارتون سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی خبر داد.

سعید پورابوالقاسم درباره برگزاری جشنواره کارتون سواد فضای مجازی، گفت: جشنواره‌ها نقش مهمی در اشاعه هنر و فرهنگ سازی دارند. در این میان، کارتون و کاریکاتور به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رشته‌های هنر‌های تجسمی، موقعیت ویژه‌ای دارد. 

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اتکا به موضوع و بهره‌گیری از طنز، عوامل موثر در تاثیرگذارتر کردن کارتون است. از طرفی برگزاری جشنواره، یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط سازنده با هنرمندان و تاثیرگذاری بر مخاطبین است و این امر باعث پویایی بیشتر در جامعه می‌شود. 

وی ادامه داد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با توجه به برگزاری چند دوره جشنواره کارتون و کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال با عناوین مختلف، و با توجه به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی تصمیم دارد دوره جدید این جشنواره با محور‌های تخصصی در حوزه سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی را در ۴ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار کند. 

پورابوالقاسم گفت: هفت سرفصل‌های به شرکت‌کنندگان پیشنهاد شده است که ازجمله می‌توان به ساختار‌ها و تکنیک‌های آموزش سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی، ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی، کودکان و نوجوانان و هوش مصنوعی، رمز ارز‌ها و سواد فضای مجازی و ... اشاره کرد.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام ۲۵ شهریورا مسال و تاریخ برگزاری ۴ مهرماه ۱۴۰۳ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار