مسئولان موکب‌های اربعین تأکید می‌کنند که همگی زیر سایه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با تمام اعتقاد قلبی خود به زائران حسینی خدمت می‌کنند.

محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و مسئول موکب شهدای مدافع حرم گفت: موکب ما با نام شهدای مدافع حرم از محل موقوفات استان بوشهر است و حدود ۱۱ سال است که در مرز شلمچه در خدمت زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در اربعین حسینی به خدمت می‌پردازیم. 

خدماتی که ما در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه ارائه می‌کنیم در زمینه‌های اسکان و پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین به صورت ۲۴ ساعته و در مرز شلمچه است.

مسئول موکب شهدای مدافع حرم تصریح کرد: در استان بوشهر، بیشترین موقوفات مربوط به نشر معارف اهل بیت علیهم السلام است و موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه صرفاً از محل موقوفات و اجرای امینانه‌ی نیات واقفین خیراندیش به ارائه خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در ایام اربعین حسینی می‌پردازد و حضور اوقاف در مرز شلمچه باعث تبلیغ هرچه بیشتر وقف برای اهل بیت علیهم السلام به عنوان یک امر حسنه می‌شود. 

همچنین، سیف‌الله رستملو مسئول موکب مرز تمرچین، معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی و مسئول موکب مرز تمرچین بیان کرد: موکب ما دو - سه سالی است که در مرز شهرستان پیرانشهر فعالیت می‌کند و این شهرستان به عنوان شمالی‌ترین شهر با اقلیم کردستان عراق هم‌مرز است. 

در این دو - سه سال، موکب ما در مرز تمرچین به زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدمت می‌کند و در موکبمان به پخت‌وپز غذای گرم برای زوار راه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام می‌پردازیم.

مسئول موکب مرز تمرچین گفت: نکته قابل ذکر این است که پیرانشهر یک شهر اهل سنت است و معدود افراد شیعه‌ای در آن حضور دارند و گفتنی است که عزیزان اهل سنت نیز، در آن‌جا موکب‌هایی را برقرار کرده‌اند و از زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام استقبال و پذیرایی می‌کنند.

ما پیش از این، حدود ۷ سال و نیم در مرز مهران در خدمت زوار حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام بودیم و به خدمات‌رسانی می‌پرداختیم و از آن‌جایی که دو - سه سال است که مرز باز شده است در آن‌جا به ارائه خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌پردازیم. 

رستملو درمورد تأثیر وقف در ترویج فرهنگ اربعین گفت: ما هرچه داریم از امام حسین علیه السلام داریم و مردم استان ما هم، از گذشته تا به امروز وقف‌های خود را در راه اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام هدیه کرده‌اند و در حقیقت، ثمرات این وقف‌های مردم است که می‌توانیم از آنها در موکب‌های اربعین حسینی استفاده کنیم و به زوار حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام اطعام دهیم. 

مسئول موکب مرز تمرچین افزود: وقف باعث می‌شود که جامعه پویا نگه داشته شود و این که واقفین از مال و دارایی خود می‌گذرند نشان‌دهنده اعتقادات درونی‌شان به حضرت آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و مکتب عظیم ایشان است و همه موکب‌های اربعین حسینی تمام تلاششان این است که به خوبی و گرمی از زوار حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استقبال و پذیرایی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار