عباس پیری از چگونگی ساخت و اجرای برنامه‌های رادیویی در ایام اربعین صحبت و تأکید کرد عشق و علاقه به کار، کلید موفقیت این برنامه‌هاست.

باس پیری، تهیه‌کننده رادیو اربعین درباره چگونگی ساخت و اجرای برنامه‌های رادیویی در ایام اربعین گفت: وقتی اثری به صورت روتین و شعاری ساخته شود و شما به عنوان شغل آن را انتخاب می‌کنید، مسلما اثرگذار نخواهد بود. ما با عشق و علاقه برای رادیو اربعین برنامه سازی می‌کنیم و این باعث می‌شود حال دل‌مان خوب شود. وقتی حال ما خوب است، مخاطب نیز ما را باور می‌کند و این حس مثبت به برنامه منتقل می‌شود.

وی در ادامه افزود: در انتخاب پیامک‌ها، نوحه‌ها و موضوع برنامه، ما هزاران پیامک را رصد می‌کنیم و بیشتر مواقع با سوژه‌های خوبی مواجه می‌شویم. وقتی مخاطب با دل خود پاسخ می‌دهد، نشان می‌دهد که توانسته‌ایم برنامه را با عشق و از صمیم قلب به آنها تقدیم کنیم. اگر همیشه خود را جای مخاطب قرار دهیم و برنامه را به گونه‌ای تهیه کنیم که از شنیدن آن حس خوبی به ما دست دهد، قطعاً آن برنامه بر دل مخاطب نیز اثر خواهد گذاشت.

پیری در خصوص معیار انتخاب گوینده در برنامه صبح رادیو اربعین بیان کرد: در انتخاب گوینده، کسانی را انتخاب می‌کنیم که به متنی که در برنامه می‌خوانند، اعتقاد دارند. اینکه کسی نام امام حسین (ع) را مدام صدا کند و از گوینده‌های خوش‌صدا باشد، بسیار ارزشمند است. خوشحالم که با دو گوینده خوب و خوش‌نام معاونت صدا، مجید عسگری و ابوالفضل اینانلو همکاری می‌کنم.

این تهیه کننده رادیویی در خصوص اینکه از چه زاویه‌ای به اربعین نگاه می‌کند تا محتوای برنامه برای مخاطبان تازگی داشته باشد، گفت: می‌توانم بگویم که مخاطبان بزرگترین طراح سوالات ما هستند. این مسئله باعث می‌شود بتوانیم دیدگاه خود را تغییر دهیم. ما نمی‌خواهیم در اینجا حرف‌های فلسفی بزنیم؛ بلکه برای مردم دلی برنامه می‌سازیم.

وی به تجربه کاری خود در رادیو اشاره کرد و گفت: تجربه کاری در همه رادیو‌های فصلی معاونت صدا داشتم، اما رادیو اربعین تفاوت‌های خاصی دارد. این رادیو تنها رادیویی است که کارکنان و عوامل آن درباره دستمزد و مبالغ خود سئوال نمی‌پرسنند و با جان و دل در برنامه حضور پیدا می‌کنند. آنها با عشق به امام حسین (ع) وارد استودیو رادیو اربعین می‌شوند.

این تهیه کننده افزود: به عنوان مثال، در یکی از برنامه‌ها، خانمی پیامی ارسال کرد و با حالتی غمگین نوشت که امسال نمی‌تواند به کربلا برود و از مردم خواهش کرده بود که برایش دعا کنند. بعد از پخش این پیام، بیش از ده پیامک دیگر دریافت کردیم که مخاطبان پرسیدند چرا این خانم نمی‌تواند به کربلا برود و اگر مشکل مالی دارد، حاضرند هزینه سفر او را تقبل کنند.

پیری در پایان به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: در روز دوم برنامه، پیامی از یک خانم راننده تاکسی دریافت کردیم که گفت ۱۵ سال است رانندگی می‌کند و هزینه‌های سه فرزندش را تأمین می‌کند. او خدارا شاکر بود و بیان کرد که همیشه وهرسال شنونده برنامه رادیو اربعین است و از ما خواسته بود که برایش دعا کنیم، اما اشاره‌ای به درخواست سفر به کربلا نکرده بود. ما این متن را پخش کردیم و بلافاصله با پیامک‌های دیگری مواجه شدیم. از جمله پیامی از یک معلم بازنشسته که درخواست هزینه رفت و برگشت خانواده این خانم به کربلا را داشت. این اتفاقات تنها جلوه‌ای از عشق و همدلی مردم است و نشان می‌دهد که در این ایام، معنای واقعی ایثار و فداکاری را به تصویر می‌کشد.

برنامه صبح رادیو اربعین از ساعت شش صبح تا ساعت ۱۰ از رادیو اربعین روی موج ۹۵.۵ روانه آنتن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار