کتاب «بهار از کوچ برگشت» سروده بابک نیک طلب به دنبال بازنمایی مفاهیمی چون امید، نشاط، زندگی، شادی، خوب‌ بودن، سفر کردن و دوست‌ داشتن است.

کتاب «بهار از کوچ برگشت» سروده بابک نیک طلب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، که برای گروه سنی بالای ۱۲ سال نوشته شده و چاپ اول آن سال گذشته روانه بازار شد.

از عناوین فهرست کتاب می‌توان به «کوچ، هوای او، رزمگاه، دیدار، پلنگ آزاد، بگردم، چگونه، کاش، جشنواره، روز ناب، دهکده، برق و باد، پرواز، تماشا، مترو، چه خبرها، یلدا، اگر و زمین آرزوها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب «بهار از کوچ برگشت» می‌خوانیم: «کوچ 

تمام دره و دشت 

چراغانی شد از گل

 بهار از کوچ برگشت. 

هوای او

غروب

مسافران سوار می‌شوند

به دست هر کدام کیف و ساک

یکی به رنگ شهر

دل‌گرفته و غریب

یکی به رنگ روستا

نجیب و پاک

دمِ پگاه

قطار می‌رسد به ایستگاه

یکی‌یکی پیاده می‌شوند

پر از هوای او

پر از هزار امید و آرزو

غریب و آشنا

سلام می‌دهند

به گنبد طلایی رضا.

گفتنی است این اثر در اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در بخش شعر و در اختتامیه بیست و دومین جشنواره «قلم زرین» در بخش شعر کودک جوایز کسب کرد.

پیش از این، بابک نیک‌طلب شاعر کتاب «بهار از کوچ برگشت» درباره سروده‌هاش گفته بود، این کتاب از مجموعه کتاب‌های مستقل من است. ۱۹ شعر در قالب‌های مختلف شعری مانند چهارپاره، نیمایی، غزل و… در این کتاب آمده و به موضوعات مختلفی مانند طبیعت، مسائل اجتماعی و زندگی پرداخته است. «بهار از کوچ برگشت» به دنبال بازنمایی مفاهیمی، چون امید، نشاط، زندگی، شادی، خوب بودن، سفر کردن، دوست داشتن و زندگی کردن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار