ستاد انتخاباتی ترامپ با بیان این که برخی از ارتباطات داخلی ستاد هک شده، بدون ارائه مدرک مدعی شد هکر‌های مرتبط با ایران این حمله را انجام داده‌اند.

 ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا روز شنبه با بیان این که برخی از ارتباطات داخلی ستاد هک شده، و بدون ارائه مدرک معتبر مدعی شد که هکر‌های مرتبط با ایران این حمله سایبری را انجام داده اند.

به گزارش نیکی آسیا, بیانیه ستاد ترامپ پس از آن منتشر شد که تارنمای خبری پولیتیکو اعلام کرد که از یک حساب کاربری ناشناس ایمیل‌هایی حاوی اسنادی از داخل ستاد ترامپ دریافت کرده است.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: این اسناد به‌طور غیرقانونی توسط منابع خارجی متخاصم با آمریکا به دست آمده‌اند و آنها قصد دارند در انتخابات ۲۰۲۴ مداخله کنند و در روند دموکراسی ما تشنج ایجاد کنند.

ستاد انتخاباتی ترامپ به گزارش روز جمعه محققان مایکروسافت اشاره کرد که ادعا کرده بود هکر‌های مرتبط با ایران در ماه ژوئن سعی کرده اند به حساب یک «مقام عالی رتبه» در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا نفوذ کنند. این گزارش جزئیات بیشتری در مورد هویت این مقام ارائه نکرد.

چونگ بدون ارائه مدرک ادعا کرد: ایرانی‌ها می‌دانند که ترامپ مانند چهار سال اول حضورش در کاخ سفید، اقدامات تروریستی آنها را متوقف خواهد کرد.

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در واکنش به گزارشی از مایکروسافت در مورد دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از طریق حملات سایبری با رد آن اعلام کرد: ایران هدف و یا برنامه‌ای برای تهاجم سایبری ندارد و در انتخابات آمریکا که مساله داخلی این کشور است، دخالتی ندارد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالات در خصوص گزارشی از مایکروسافت در مورد دخالت ایران در انتخابات امریکا از طریق حملات سایبری تصریح کرد: «ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری مختلفی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود.»

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد ادامه داد: «ایران هدف و یا برنامه‌ای برای تهاجم سایبری ندارد. موضوع انتخابات آمریکا مساله داخلی این کشور است، و ایران دخالتی در آن ندارد.»

پیش از این نیز، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیرامون هدف جمهوری اسلامی ایران برای بر هم زدن انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری منفی بر کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴ بیان کرد.

«جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد و کامالا هریس از حزب دموکرات جایگزین دموکرات شد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور از حزب جمهوریخواه و کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات با یکدیگر برای کسب کرسی ریاست جمهوری در کاخ سفید رقابت خواهند کرد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار